کد خبر: ۴۹۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۰ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 01
شفاآنلاین-ارتقاء سلامت و ارائه خدمات به قشرهای آسیب پذیر یک اصل در اولویت برنامه های دانشگاههای علوم پزشکی کشوراست.
به گزارش شفاآنلاین،قائم مقام وزیر بهداشت امروز در نشست هیات امناء دانشگاههای علوم پزشکی شمال شرق کشور افزود : محرومان و قشرهای آسیب پذیر ساکن در مناطق روستایی، حاشیه و سکونتگاههای غیر رسمی بیشتر در معرض آسیب قرار دارند از این رو در حوزه بهداشت و درمان هیچ کاری نباید انجام شود مگر محرومان از آن بهره مند شوند.
دکتر حریرچی با بیان اینکه مسئولان دانشگاههای علوم پزشکی در اجرای برنامه های خود، باید همه مردم را در نظر بگیرند،گفت : حتی برای اجرای برنامه ها باید دید ، نیاز مردم آگاه، درباره حوزه سلامت چیست و آن را اجرا کنند.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود : دانشگاههای علوم پزشکی کشور افزون بر وظایف منطقه ای و ارتقاء سلامت و بهداشت مردم باید برنامه های الگویی را نیز برای اجرا در کشور در دستور کار قرار دهند که این برنامه ها می تواند در اجرای پزشک خانواده، ارتقاء خدمات در مناطق حاشیه شهر و سکونتگاههای غیر رسمی، کنترل دخانیات، کشف موارد جدید دیابت و ارجاع مناسب، پوشش واکسیناسیون، پیشگیری و مقابله با ایدز باشد.
حریرچی گفت : اجرای برنامه های آموزشی و پژوهشی نیز برای تکمیل زنجیره وظایف علوم پزشکی کشور درارتقاء سلامت مردم است .
او افزود : تفاوتی که دانشگاههای علوم پزشکی با دیگر سازمانها و دانشگاههای کشور دارد در این است که هر اقدامی در زمینه آموزش و پژوهش صورت می گیرد در نهایت به سلامت مردم منتهی می شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: نهادینه سازی بهداشت و پیشگیری و برقراری کامل زنجیره ارجاع در ردیف برنامه های پیچیده ای است که به تلاش، همکاری و همفکری بیشتر نیازدارد.
حریرچی افزود : با توجه به حمایتهای اجتماعی و سیاسی که از راس نظام ،مقام معظم رهبری و دولت و مجلس از برنامه های حوزه سلامت و بهداشت انجام شده، وظایف دانشگاههای علوم پزشکی کشور نیز برای اجرای بهینه برنامه ها سنگین تر شده است.
وی گفت : رضایتی که هم اکنون میان مردم و مسئولان کشور ایجاد شده،حاصل تلاش همه مسئولان، پزشکان، پرستاران و کارکنان دانشگاههای علوم پزشکی بوده که به ثمر نشسته است.
نشست هیات امناء دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی شمال شرق کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد امروز آغاز به کار کرد و تا سه روز ادامه دارد.

واحد مرکزی خبر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: