کد خبر: ۴۹۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۷ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - 2015January 30
شفا آنلاین:مصرف بیش از حد ماهی سبب دریافت کالری اضافه خواهد شد.
به گزارش شفا آنلاین،تیرنگ نیستانی متخصص تغذیه  گفت: مصرف متعارف ماهی برای افراد مشروط بر آنکه به فلزات سنگین آلودگی نداشته باشد مضراتی به همراه نخواهد داشت در مصرف متعارف این ماده غذایی مصرف 4 تا 5 با آن در هفته نیز جای می‌گیرد.

وی افزود: برخی افراد به گوشت سفید از جمله ماهی برچسب رژیمی بودن می‌زنند در صورتی‌که تمام انواع گوشت در یک طبقه جای می‌گیرد و کالری لازم را دارد. مصرف بیش از حد ماهی سبب دریافت کالری اضافه خواهد شد و چاقی را برای فرد به همراه دارد.

این متخصص تغذیه با اشاره به مصرف بیش از نیاز بدن ماهی اظهار داشت: در صورتیکه فرد بیش از نیاز بدن ماهی مصرف کند به افزایش توده چربی بدن منجر می‌گردد البته در کشورهای دیگر مصرف زیاد ماهی بیماری‌های انگلی و میکروبی را ایجاد می‌کند در صورتیکه در ایران هنوز چنین موردی درباره انسان گزارش نشده است.

نیستانی تصریح کرد: آلودگی‌های باکتریایی، ویروسی و شیمیایی درباره ایمنی غذا از جمله ماهی مطمئن باشیم مصرف آن خطراتی برای فرد به همراه نخواهد داشت این مسئله را می‌توان از طریق رنگ چشم ماهی، قوام گوشت، بوی پشت باله ماهی و اتصال سفت گوشت آن فهمید وجود این علائم سلامت ماهی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به شناخت آلودگی سرب در ماهی عنوان کرد: گاهی تضمینی برای آلوده نبودن ماهی به سرب وجود ندارد آگاهی از این مسئله تنها زمان واردات، تولید و پرورش این نوع گوشت توسط سازمانهای نظارتی امکانپذیر است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: