کد خبر: ۴۹۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴:۴۵ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - 2015January 31
شفاآنلاین-منابع خبری در ابوجا از شیوع بیماری آنفلوانزای مرغی در یازده ایالت نیجریه خبر دادند.
به گزارش شفاآنلاین، به گفته مسئولان رسمی نیجریه آنفلوانزای مرغی نوع اچ پنج ان یک در یازده ایالت این کشور شیوع پیدا کرده است. هفته گذشته مقامات نیجریه از شیوع این بیماری در هفت ایالت کشورشان خبر داده و اعلام کرده بودند دهها هزار قطعه مرغ را معدوم کرده اند.
اکینوومی آدزینا، وزیر کشاورزی نیجریه، روز پنجشنبه در نشست فوری که برای مقابله با آنفلوانزای مرغی در ابوجا برگزار شده بود، تاکید کرد از سی و شش ایالت کشور یازده ایالت از مشاهده موارد آلودگی به این ویروس خبر داده اند.
بنا به اعلام وزیر کشاورزی نیجریه، تا کنون بیش از دویست و سی و دو هزار قطعه مرغ به این ویروس آلوده شده و نزدیک به پنجاه و یک هزار و پانصد قطعه مرغ بر اثر این بیماری تلف شده اند. آمار قبلی که بیست و یکم ژانویه منتشر شد حاکی از آن بود که یکصد و چهل هزار مورد آلودگی به ویروس آنفلوآنزای مرغی در نیجریه گزارش شده و بیست و دو هزار قطعه مرغ نیز بر اثر آن تلف شده اند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از ابوجا، دولت نیجریه تصمیم گرفته است ششصد و هفتاد و شش هزار یورو به مرزعه دارانی که طیورشان به ویروس آنفلوآنزای مرغی آلوده شده و از این حیث متضرر شده اند، کمک کند.

واحد مرکزی خبر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: