کد خبر: ۴۹۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 03
متخصص زنان، زایمان و نازایی در گفتگو با شفا آنلاین هشدار داد:
شفا آنلاین- متخصص زنان، زایمان و نازایی با اشاره به سِیر پیش رونده بیماری های مقاربتی در کشور تأکید کرد: بهترین راه جلوگیری از ابتلا به بیماری های جنسی آموزش و پیشگیری است.
دکتر شهره بهروزی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین توصیه کرد: امروزه باید در سنین بلوغ و ازدواج آموزش های لازم در جهت پیشگیری از بیماری های خطرناک جنسی نظیر ایدز، زگیل تناسلی، تبخال تناسلی، هپاتیت، سیفیلیس و سوزاک به جوانان ارایه شود.

وی تأکید کرد: استفاده از کاندوم می تواند مانع بروز بسیاری از بیماری های مقاربتی به غیر از زگیل تناسلی شود، زیرا به رغم استفاده از کاندوم باز هم امکان انتقال ویروس وجود دارد.

وی در رابطه با پیشگیری از ابتلا به ویروس زگیل تناسلی توصیه کرد: واکسن های مخصوص آن باید تا سن 11 سالگی زده شود تا افراد نسبت به انواع متعدد این ویروس سرطان زا نیز ایمن بمانند.

عضو انجمن جراحان لاپاراسکوپی کشور اظهار داشت: همچنین استفاده از واکسن هپاتیت هم توصیه می شود چرا که از طریق رابطه جنسی قابل انتقال است.

وی در خصوص سایر بیماری های مقاربتی در کمین زنان، به قارچ و ترشحات عفونی واژینال اشاره و بیان کرد: به طور کلی برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری ها توصیه ما بر شستشوی واژن قبل و بعد از نزدیکی و استفاده از کاندوم است.

بهروزی به شفا آنلاین گفت: از طرفی بهداشت ناحیه تناسلی به صورت خشک کردن و جلوگیری از ایجاد رطوبت آن در راستای جلوگیری از ابتلا به بیماری های قارچی ناحیه تناسلی موثر است.

به گفته عضو انجمن جراحان زنان کشور،علائم ترشحات عفونی واژینال شامل بدبویی، تغییر رنگ ترشح به (سبز، زرد و خاکستری)- سوزش و خارش واژن است که در چنین صورتی برای انجام معاینات بالینی و بررسی های بیشتر باید به متخصص زنان مراجعه شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: