کد خبر: ۴۹۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - 2015January 31
دکترنوربخش در گفتگو با شفا آنلاین تشریح کرد:
شفا آنلاین- مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: از آنجا که تحریم ها بر عملکرد سازمان های بیمه گرنیز موثر است به همین خاطر وبراساس تاکیدات مقام معظم رهبری ،مقاوم سازی اقتصادی به طور ویژه دردستور کار سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته است.
دکتر سید تقی نوربخش در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین تأکید کرد: به خاطر ایستادگی و عزت مردم ما همیشه در برابر جنگ های متعددی بودیم؛ زمانی جنگ تحمیلی و جنگ فرهنگی بود و الان هم که جنگ اقتصادی که سنبل آن هم بحث تحریم است.

وی ادامه داد: این ها هم تا زمانی که مردم روی عزت؛ شرف و ارزش هایشان ایستاده اند نیز ادامه خواهد داشت.از این رو اقتصاد ایران در مقابل این تحریم ها باید مقاوم سازی شود.

وی خاطرنشان کرد: این مقاوم سازی اقتصادی باید در مقابله با ریسک و شوک ها در مملکت باشد حال آن که در این رابطه اقتصاد مقاومتی سرلوحه کار است که مقام معظم رهبری اعلام کرده اند.

نوربخش اذعان کرد: در سازمان تأمین اجتماعی با توجه به تنوع مأموریتی در بخش های درمان، بخش های بیمه ای و در بخش های اقتصادی طبیعتأ مخاطب همه این بندهای اقتصاد مقاومتی اند.

وی همچنین افزود: در بحث سرمایه گذاری، ما از روز اول با تشکیل کارگروهی جهت گیری هایمان را در مسیری بردیم که سیاست ها تبیین کرده بود؛ این جهتگیری ها در 4 مقوله تقسیم بندی می شوند که عبارتند از: تقویت تولید داخل، تکمیل حلقه های تولید و پرهیز از خام فروشی به خصوص در نفت، پرهیز از مصارف کالاهای خارجی و گفتمان سازی بخش های فرهنگی.

وی یادآور شد: همچنین دستاوردهایی هم در بخش تولید داخلی امان داشته ایم؛ در واقع جهت گیری حرکت به سمت هلدینگ های دارویی امان بوده  و بهترین سیستم مدیریتی را در آنجا ایجاد کردیم و سرمایه گذاری خوبی هم انجام داده ایم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در این باره تصریح کرد: نتابج بخشی از  این دستاوردها در دهه فجر  معرفی خواهند شد برای نمونه در رابطه با داروهای هایتک وپیشرفته.

وی افزود: ما حتی بنگاهی که به پژوهش در مورد دارو می پرداخت (شرکت توفیق دارو) را کاملأ فعال کردیم تا بتواند در جهت مهندسی مجدد و ساخت داروهای داخلی و هزینه بر نیز فعال باشد.

نوربخش در ادامه گفتگو با شفا آنلاین افزود: در مورد همین بخش، هلدینگ خوبی هم در خلیج فارس سرمایه گذاری کردیم که تولید بنزین آن روزانه350 هزار بشکه است که این امر به رفع وابستگی کشور به خارج نیز کمک می کند.

وی با اشاره به این که در زمینه های پتروشیمی سرمایه گذاری های خوبی کرده ایم در عین حال خاطرنشان کرد: تمام این اقدام هابه این خاطراست که بتوانیم حلقه تولید نفت و گاز را کامل و از خام فروشی نیز جلوگیری کنیم.

وی اظهار کرد: در بخش مصارف هم بخشنامه متعددی صادر شده که از خرید کالاهای خارجی در سازمان تأمین اجتماعی نیز پرهیز و به تولید داخلی اتکا شود؛ در بحث فرهنگسازی و گفتمان سازی هم کار وسیعی انجام داده ایم حدود 200 نشست تخصصی وکاربردی را  جهت تببین اقتصادی مقاومتی برای پرسنل خودمان؛ نهادهای دانشگاهی؛ جامعه کارگری و کارفرمایی را در همه شهرهای سراسر کشور پیش بینی کرده ایم که تبیین شود.
گفتگو:شبنم طاهری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: