کد خبر: ۴۹۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۵ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - 2015January 28
شفا آنلاين-حققان به تازگی نوعی اسپری بینی ابداع کرده‌اند که حافظه را بهبود بخشیده و قابلیت‌های ذهنی را تقویت می‌کنند. آمارها نشان می‌دهد بیش از پنج میلیون آمریکایی از ابتلا به بیماری آلزایمر رنج می‌برند و چنانچه این روند ادامه داشته باشد تا چند سال آینده شمار مبتلایان چند برابر می‌شود.

به گزارش شفا آنلاين،محققان آمریکایی کارولینای شمالی 60 فرد بالغ 55 تا 85 سال مبتلا به اختلال‌شناختی خفیف یا آلزایمر خفیف تا متوسط را مورد بررسی قرار دادند. اسپری تولید شده، «انسولین دتمیر» است که به پروتئینی در خون متصل می‌شود.


این پروتئین انسولین دتمیر را جذب و آن را در کل بدن پخش می‌کند و باعث اثربخشی آن می‌شود. محققان 40 واحد از انسولین دتمیر را در طول آزمایش در بیماران شرکت‌کننده مورد استفاده قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که این دارو توانایی نگهداری اطلاعات و پردازش کلامی و اطلاعات بصری در مغز افراد را در کوتاه‌مدت بهبود می‌بخشد.

در افرادی که دارای ژن افزایش‌دهنده خطر آلزایمر بودند، استفاده از این دارو با مقدار 40 واحد نسبت به 20 واحد تاثیر به مراتب بالاتری دارد و 25 درصد عملکرد مغزی را بهبود می‌بخشد. ولی به‌طور کلی برای تایید نهایی این دارو، باید آزمایش‌های گسترده‌تری انجام شود. تاکنون استفاده از انسولین دتمیر عوارض جانبی در پی نداشته است و محققان معتقدند با خیال راحت می‌توان از آن برای درمان آلزایمر و بیماری‌های عصبی استفاده کرد.






نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: