کد خبر: ۴۹۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۹ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - 2015January 28
شفاآنلاین-در میان افرادی که مبتلا به سرطان پروستات هستند، سیگار کشیدن می تواند عوارض مخرب جبران ناپذیری برای آنان به همرا داشته باشد.
به گزارش شفاآنلاین،عوارض جانبی درمان در افراد سیگاری که مبتلا به سرطان پروستات هستند بسیار بیشتر از افراد غیر سیگاری است.

افراد مبتلا به سرطان پروستات حتی در صورت بهبود از بیماری اگر مبادرت به کشیدن سیگار کنند مجددا در معرض بازگشت این بیماری قرار خواهند گرفت. در بدترین حالت ممکن این افراد ممکن است جان خود را از دست بدهند.

نتایج چندین تحقیق حکایت از آن دارد ارتباط مستقیمی میان کشیدن سیگار و تاثیر آن بر سرطان پروستات وجود دارد. محققان با بررسی وضعیت 2358 بیمار مبتلا به پروستات که مابین سال های 2005-1988 تحت درمان پرتودرمانی خارجی قرار داشتند دریافتند افرادی که در زمان انجام تحقیقات سیگار استعمال می کردند به میزان 40 درصد بیشتر از افراد غیر سیگاری در معرض بازگشت مجدد سرطان پروستات قرار داشتند.

این افراد همچنین به میزان دو برابر بیشتر از افراد غیر سیگاری مبتلا به سرطان پروستات با خطر گسترش این سرطان و درنهایت مرگ ناشی از آن مواجه بودند.

به علاوه، این افراد به همراه افرادی که در گذشته سابقه استعمال سیگار کشیدن را داشتند بیش از افراد غیر سیگاری در معرض عوارض جانبی پرتو درمانی خارجی قرار داشتند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: