کد خبر: ۴۹۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - 2015January 28
شفاآنلاین-عضو فعال انجمن تحقیقات طب سنتی برای رفع بی‎‎خوابی توصیه‎هایی را عنوان کرد.
به گزارش شفا آنلاین،به نظر اطباء سنتى اکثر عواملى که سبب بی‎خوابى مى‏‎شوند به‌غیر از آنها که جنبه روحى و روانى دارند در مراکز عصبى ایجاد شده است.

توصیه‎هایی برای رفع بی‎‎خوابی

1.سالم کردن مزاج به‏ خصوص مبتلایان به زیادى صفرا و بلغم

2.پاک‏سازى بدن از خلط غالب

3.کم‏ کردن مواد گوشتى به خصوص در نزد آنهایى که اوره خونشان زیاد است

4.کم‏ کردن غذاهاى پخته و خوردن غذاهاى حاضرى و سالم و کم‏ انرژى

5.کم‏ کردن وزن در نزد چاق‏‎ها و فشارخونى‏‎ها

6. زهرا رئیسیان عضو فعال انجمن تحقیقات طب سنتی معتقد است: همچنین براى افراد کم‎‏خواب غذاهاى رطوبى و سرد مزاج و داروهاى سردمزاج تجویز شود و بهتر است که در بینى این افراد روغن بادام شیرین بچکانند و مسهل هلیله زرد یا فلوس با روغن بادام تجویز شود و بعد از خوردن مسهل معجون گشنیزى مى‏‎دهند تا مدتى مصرف کنند (این معجون باید با تجویز پزشک طب سنتی باشد و به درمانگاه‎های طب سنتی می‎توانند مراجعه کنند) تا ناراحتى مراکز عصبى مرتفع شود و اختلال خواب‏ درمان بیماری‎هاى مختلف با گیاهان دارویی برطرف شود در ضمن ورزش و تفریح و حرکات جسمى براى افراد کم‎‏خواب مفید است.

7. در صورتى‏که دچار بی‎خوابى یا کم‏‎خوابى شد‎ید، هنگام استراحت و خواب در جایى کوچک، بی سر و صدا و تاریک به استراحت بپردازید. در ضمن بهتر است مقدارى گلاب یا عطر گل محمدى اطراف بالش زده شود و باید از مصرف چاى، قهوه، کاکائو، دخانیات، تخم ‏مرغ و گوشت پرهیز شود.

8. از خوراکى‏‎هایى از قبیل دوغ، خیار، زعفران، دارچین، آب‏لیمو، آش کدو، پیاز با شام شب، کاهو با شام شب، آب هویج، تُرب یا تربچه با شام شب، شیر گرم قبل از خوابیدن، نان با ماست یا ماست همراه با شام یا بعد از شام، آب سیب درختى قرمز هنگام خواب، عرق بهار نارنج هنگام خواب، عرق بیدمشک هنگام خواب، روغن گل خشخاش با شام شب، تخم خشخاش، روغن بادام شیرین با شام شب، سیب‏ زمینى ترشى، سیر، گشنیز، فندق، شربت دارچین هر شب یک یا چند عدد از آن‏ها استفاده شود. براى درمان آن می‌توانید هر شب پس از صرف شام سیب درختى قرمز که با پوست رنده شده باشد را با عسل شیرین کنید و بخورید.

تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: