کد خبر: ۴۹۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۰ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - 2015January 26
شفاآنلاین-محققان علوم پزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون اعلام کردند آنزیم خاصی را کشف کرده اند که روند رشد و نمو و گسترش سلول های سرطانی را کنترل می کند.
به گزارش شفاآنلاین، همه سلول های گیاهی و حیوانی ، سازوکاری دارند که اطلاعات ژنوم را بدون تغییر کد ژنتیکی، تعدیل و تنظیم می کند.
روند تعدیل این اطلاعات را اپی ژنز می نامند و این روند با حضور شاخص های شیمیایی به نام گروه های متیل تکمیل می شود.
این گروه های متیل به اطراف ژن ها می چسبند و سبب بیان آنها می شوند.
دکتر سیباجی سارکار استاد دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون و همکارانش می گویند در واقع این روند که به روند متیلاسیون موسوم است توسط آنزیم هایی هدایت می شود که تگ های متیلی نام دارند و مطالعه اخیر نشان می دهد که آنزیم های دخیل در روند متیلاسیون و بیان ژنی، در سلول های طبیعی و سرطانی ، با هم متفاوتند.
محققان دریافتند نحوه کارکرد آنزیم دی ان ام تی یک در سلول های سرطان و طبیعی متفاوت است و در واقع تاثیر این آنزیم در سلول های سرطانی، بسیار بیشتر از حد نرمال است.
محققان دانشگاه بوستون بر این باورند که با هدف گرفتن روند متیلاسیون و به خصوص آنزیم یاد شده می توان روش نوینی برای مقابله با سرطان توضیح داد.
به گزارش پایگاه خبری یورک الرت در اینترنت ، هنگامی که سلول‌ها توانایی تقسیم و رشد عادی خود را از دست می ‌دهند این موضوع منجر به تسخیر، تخریب و فاسد شدن بافت‌های سالم می ‌شود و در نهایت ، سرطان ایجاد خواهد شد.
از اجتماع این سلول‌های سرطانی و تخریب سلول‌های بافت‌های سالم توده ‌ای به نام تومور ایجاد می‌شود.
اگر تومور به لایه‌‌ای محدود ختم شود و به سایر بافت‌ها و ارگانها سرایت نکند تومور خوش ‌خیم (غیرسرطانی‌) است و اگر تومور گسترده شده یا به طور بالقوه قابلیت پخش شدن و احاطه کردن سایر بافتها و ارگانها را داشته باشد بدخیم یا سرطانی نامیده می‌شود.
بیش از یکصد نوع سرطان شناسایی شده است و این سرطان ها در هر قسمتی از بدن می تواند تظاهر پیدا کنند.

واحد مرکزی خبر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: