کد خبر: ۴۸۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۹ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - 2015January 24
شفاآنلاین-مدیر کل بازرسی، ارزیابی عملکرد، پاسخگویی به شکایات و امور استان های سازمان غذا و دارو در مورد قاچاق چمدانی شکلات توضیحاتی ارائه داد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر جلال غفارزاده در مورد قاچاق چمدانی شکلات اظهار داشت: قاچاق چمدانی شکلات معمولا از گمرکات مسافری یعنی به صورت کالای همراه مسافر، بازارچه های مرزی و مناطق آزاد وارد می شود.

وی گفت: به رغم اینکه ما در زمینه شیرینی، شکلات و آدامس خوشبختانه صنایع داخلی خوب و با کیفیتی داریم و بسیاری از آنها نیز صادر می شود ولی با ورود اقلام قاچاق مواجه هستیم که قیمت آن ها نیز ارزان تر است و در به تولید داخل نیز ضربه و آسیب می زند و تهدیدی نیز برای سلامت می باشد.

غفارزاده گفت: با توجه به اینکه در تولید این قبیل اقلام از مواد متعدد، متنوع و گاها مضری استفاده شود و حتی ممکن است بعضی اوقات از جهات مواد حلال و شرعی دچار ابهامات و شبهاتی باشد بنابراین اهمیت موضوع قاچاق این اقلام مضاعف است و باید مقابله جدی با قاچاق این گونه اقلام به کشور داشته باشیم.

وی گفت: اتحادیه تولید کنندگان این اقلام از این موضوع شاکی بودند که چرا اقدامات موثری انجام نمی شود و صنعت اینها به واسطه اقلام مشکل دار و بی کیفیت مورد تهدید قرار می گیرد.

مدیر کل بازرسی، ارزیابی عملکرد، پاسخگویی به شکایات و امور استان های سازمان غذا و دارو خاطر نشان کرد: برنامه های سازمان غذا و دارو در این موضوع در چند محور کلی است و وظیفه سازمان در قانون و در ماده 27 قانون مبارزه قاچاق مشخص شده است که در بند «ب» ماده 27 تکلیف اعلام نظر از طرف وزارت بهداشت برای مواد غذایی،‌ آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی تصریح شده است. همچنین در بند « الف» ماده 27 در مورد قاچاق اقلام دارویی،‌مکمل و تجهیزات که از جمله اقلامی است که نیازی به استعلام از وزارت بهداشت برای اعلام نظر مصرف ثانویه در مواردی که کشف می شد نیست اما در اقلام آرایشی و بهداشتی، غذایی تکلیف می باشد که وزارت بهداشت باید اعلام نظر کند که آیا اقلام قاچاق قابلیت مصرف انسانی دارند یا خیر.

مهر

برچسب ها: قاچاق ، چمدان ، شکلات
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: