کد خبر: ۴۸۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۶ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - 2015January 24
شفا آنلاین:مصرف ویتامین D و E عوارض مصرف سیگار را کاهش می دهد.
به گزارش شفا آنلاین-سید علی جواد موسوی متخصص داخلی ، فوق تخصص ریه و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: آمفیزم به شرایطی گفته می‌شود که بافت ریه دچار انهدام می‌شود.

وی بیان کرد: مهم‌ترین نشانه‌ این بیماری تنگی نفس است به خصوص تنگی نفس هنگام ورزش و فعالیت،‌زمانی که بیماری پیشرفت کند ممکن است، حتی هنگام استراحت بیمار دچار تنگی نفس شود. از علائم دیگر این بیماری می‌توان پارگی ریه در اثر انهدام ریه و اختلال سطح هوشیاری را نام برد.

موسوی اظهار داشت: بیمار به دلیل تنگی نفس دچار محدودیت فعالیتی می‌شود و ممکن است خون در پا لخته شود و دچار آمبولی ریه شود، همچنین در نهایت نیاز به دستگاه تهویه مکانیکی پیدا می‌کند.عوارض نهایی این بیماری مرگ است.

وی افزود: معاینه فیزیکی، رادیو گرافی قفسه سینه و سی تی اسکن راه‌های تشخیص آمفیزم است. درمان این بیماری استفاده از داروهای ترکیبات استنشاقی و پیوند ریه است، اخیرا روش‌های جراحی برای این بیماران استفاده می‌شود.

دکتر موسوی در پایان گفت: مصرف ویتامین E  و C عوارض مصرف سیگار را کاهش می‌دهد.
مهم ترین راه پیشگیری از این بیماری عدم استفاده از سیگار است که به دلیل اینکه سیگار نه تنها فرد را بلکه خانواده فرد را نیز در معرض این بیماری قرار می‌دهد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: