کد خبر: ۴۸۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - 2015January 23
معاون فنی دفتر سلامت جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت درگفتگوباشفاآنلاين خبرداد:
شفاآنلاین-معاون فنی دفتر سلامت جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت با بیان اینکه در سالهاي 60 و 62 هجری شمسی بالاترین نرخ باروری را در کشور داشتیم گفت: از سال 82 به بعد نرخ باروری در کشور کاهش پیدا کرده است


دکتر محمد اسلامی معاون فنی دفتر سلامت جمعیت خانواده و مدارس درگفتگو باشفاآنلاين درباره اصلی ترین مشکل نرخ باروری در ایران اظهار کرد: نرخ باروری در ایران کمتر از حد جایگزینی است و ما برای جبران تنها تا سال 1420هجری شمسی فرصت داریم.

وی برگرداندن رفتار باروری را بسیار کار هوشمندانه ودرعين حال مشکل دانست و خاطر نشان کرد: تنها در تهران نرخ باروری کاهش پیدا نکرده است بلکه این کاهش درهمه استان های کشور قابل رویت است.

دکتر اسلامی همچنین درباره سیاست های کلی جمعیت و سلامت وزارت بهداشت بیان کرد: ارتقاي تسهیلات دوران بارداری، شیردهی، حمایت از فرزند آوری و ارتقای نرخ باروری از سیاست های کلی جمعیت و سلامت وزارت بهداشت است.

وی متناسب سازی فواصل فرزند آوری، ارتقای مشاوره های سلامت باروری و فرزند آوری، حمایت های جامعه از خانواده های دارای کودکان در سنین رشد و تکامل ذهنی و همچنین تامین مهد کودک های استاندارد را نیز از سیاست های وزرات بهداشت دانست و گفت:بيشتر به خاطرمسايل اشتغال واقتصاد خانواده خانم های کارمند نصف خانم های خانه دار فرزند آوری می کنند.

معاون فنی دفتر سلامت جمعیت خانواده و مدارس درگفتگو با شفاآنلاين تاکید کرد: برای افزایش نرخ باروری باید فرهنگ سازی کنیم و نخبگان را اقناع کنیم و آنها و جامعه را برای همراهی جلب کنیم و همچنین الگوسازی رفتار باروری مناسبی برای جامعه انجام دهیم.

وی ادامه داد:باید برای سیاست های تشکیل و تحکیم بنیان خانوده از دوران کودکی و نوجوانی زمینه سازی صورت گیرد وبرای ارزش تلقی نمودن ازدواج فرهنگ سازی شود. همچنین برای سوق دادن زوج های جوان به دریافت آموزش و مشاوره جلب مشارکت صورت گیرد.

دکتر اسلامی همچنین اضافه کرد: برای سلامت باروری و فرزند آوری باید کیفیت خدمات باروری و زایمان ارتقاء یابد و الگوی استفاده از خدمات اصلاح شود و همچنین در دروان باروری و زایمان بهداشت رعایت شود.

وی افزود: برای بهره گیری از توانمندی ها و حمایت های سالمندان نیز باید برای بیمه، پیشگیری و درمان خدمات لازم ارايه گردد . همچنین خود مراقبتی در سالمندان انجام شود و نقش حمایتی سالمندان در خانواده نیز تقویت شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: