کد خبر: ۴۸۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۳ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - 2015January 23
شفا آنلاين-رئیس سمپوزیوم مشاوره قلب در اعمال جراحی غیر قلبی با اشاره به عوارض قلبی بسیاری از جراحی‌های غیر قلبی بر ضرورت ارزیابی ریسک عوارض قلبی در جراحی‌های غیر قلبی تاکید کرد.

به گزارش شفا آنلاين،دکتر مسعود قاسمی در سمپوزیوم مشاوره قلب در اعمال جراحی غیر قلبی که روز جمعه در مرکز تصویربرداری بیمارستان امام خمینی(ره) برگزار شد، افزود: بیماران در هنگام مراجعه به بیمارستان به علل مختلف مانند آپاندیسیت حاد مشکلات مزمن ارتوپدی، گوارشی، زخم معده و تشخیص جراحی می‌گیرند که در نتیجه باید بیهوش شوند و ممکن است این بیهوشی ریسکی به قلب وارد کند.

وی تصریح کرد: در این گونه موارد باید یک متخصص قلب به بیمار و تیم جراحی مشاوره دهد تا ریسک عوارض قلبی در بیماران کاهش یابد.

قاسمی افزود: موضوع مباحث این سمپوزیوم شامل افرادی است که می‌خواهند تحت عمل جراحی غیر قلبی قرار گیرند و با مسائل قلبی مثل عوارض قلبی ناشی از جراحی و بیماری‌های قلبی موجود در او دست به گریبانند.

رئیس سمپوزیوم مشاوره قلب در اعمال جراحی غیر قلبی، خاطر نشان کرد: این گونه جراحی‌ها، جراحی‌های غیر قلبی هستند و با بیمارانی که می‌خواهند عمل قلب باز و جراحی قلب و نظایر این‌ها متفاوت هستند.

وی گفت: بیمار قبل از جراحی باید توسط متخصص قلب مشاوره شود یعنی قبل از عمل حین عمل و پس از اجرای عمل مسائل قلبی در وی ارزیابی شود که مدیریت این کار به متخصص بیهوشی سپرده شود و متخصص بیهوشی با مجموع اطلاعات کسب شده از بیمار مشاوره‌های خاص را مورد نظر قرار می‌دهد. در حقیقت متخصص بیهوشی ارزیابی ریسک را انجام می‌دهد.

قاسمی افزود: در این سمپوزیوم همکاران متخصص قلب و بیهوشی را مخاطب قرار دادیم و تلاش می‌کنیم آنها را در این زمینه توانمند کنیم.




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: