کد خبر: ۴۸۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۰ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - 2015January 23
شفاآنلاین-تحقیقات اخیر پژوهشگران نشان دهنده آن است که سیگارهای الکترونیکی که برای ترک اعتیاد به سیگار از آنها استفاده می شود، پانزده برابر بیشتر از سیگارهای معمولی سرطان زا هستند.
به گزارش شفاآنلاین، به گفته پژوهشگران دانشگاه پورتلند در ایالت اورگون آمریکا، بخار تولید شده در سیگارهای الکترونیکی که بسیار گرم شده و با پک های عمیق تر وارد ریه ها می شود می تواند ماده فرمالدئید تولید کند که این ماده، پنج تا پانزده برابر بیشتر از توتون سیگار سرطان زاست.
در سیگارهای الکترونیکی، از مایعی استفاده می شود که در آن مقادیر اندکی نیکوتین، مواد شیمیایی معطر، پروپیلن گلیکول و گلیسرین وجود دارد و زمانی که این مایع به درجه حرارت بالا می رسد، مقادیر زیادی فرمالدیید تولید می کند و فردی که روزانه بخار حدود سه میلی لیتر از این مایع را به درون ریه های خود می فرستد در واقع چهارده میلی گرم فرمالدیید جذب بدن خود می کند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن؛ این در حالی است که اگر فردی روزی یک پاکت سیگار معمولی استفاده کند، حدود سه میلیگرم فرمالدیید که ماده ای بسیار خطرناک و سرطان زاست جذب می کند.
دانشمندان می گویند در طولانی مدت، استنشاق روزانه 14 میلیگرم از این ماده مضر، خطر ابتلا به سرطان را پنج تا پانزده برابر بیشتر می کند.

واحد مرکزی خبر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: