کد خبر: ۴۸۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۱ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - 2015January 22
شفا آنلاین:اسطوخدوس گیاهی است با طبیعت گرم که میتواند رماتیسم و آرتروز را درمان کند.
به گزارش شفا آنلاین-دکتر نصیر دهقان پزشک و پژوهشگر طب سنتی  گفت: اسانس اسطوخودوس دارای حدود چهل درصد استات لینالیل است، همچنین در آن ترکیباتی نظیر اسید بوتیریک، اسید پروپیونیک و اسید والریک، لینالول آزاد و ژرامبول وجود دارد    اسانس و روغن اسطوخودوس را می‌توانید از مغازه‌های عطاری تهیه کنید. برای مصرف، یک قطره از آن را با یک قاشق روغن بادام و یا روغن زیتون مخلوط و برای ماساژ استفاده کنید و با یک قطره‌ی آن را روی یک حبه قند بریزید و یا با یک قاشق عسل مخلوط کنید و بخورید.
 
وی افزود: برای رفع خستگی و آرامش، چند قطره روغن اسطوخودوس را در وان آب گرم بریزید و برای مدت یک ربع ساعت درآن دراز بکشید.
گرفتگی‌ها را باز می‌کند.
 تقویت‌کننده‌ی معده است.
 باعث عرق کردن شده و تب را پایین می‌آورد.
 صفرابر است و کبد را به کار می‌اندازد و بیماری‌های کبدی را برطرف می‌کند.
ضد تشنج است.
 برای برطرف کردن رعشه و سرگیجه، حدود پنج گرم از پودر آن را با عسل مخلوط کنید و هر شب بخورید.
 برای رفع فراموشی و تقویت حافظه، از دم کرده‌ی اسطوخودوس استفاده کنید.
برای رفع بی‌خوابی، یک قطره از روغن اسطوخودوس را روی یک تکه پنبه بچکانید و آن را داخل بالش خود قرار دهید. از خواب مطبوعی بهره‌مند می‌شوید.
برای برطرف کردن غم و اندوه، هر روز دم کرده‌ی اسطوخودوس بنوشید.
 اگر دست و پای شما خواب می‌روند، از این گیاه استفاده کنید.
برای پیشگیری از آب آوردن بدن، دم‌کرده‌ی اسطوخودوس بنوشید.
 زردی را برطرف می‌کند.
برای رفع حالت تهوع و سرگیجه مفید است.
 سردرد و سردردهای یک طرف را درمان می‌کند.
برای معالجه‌ی ضعف اعصاب مفید است.

 دهقان با اشاره به اینکه  اسطوخودوس درمان کننده‌ی رماتیسم، آرتروز و نقرس است گفت:  برای این منظور کمپرس آن را بر روی عضو مورد نظر بگذارید و یا اینکه دو قطره روغن آن را با یک قاشق روغن بادام و یا روغن زیتون مخلوط کنید و عضو دردناک را با آن ماساژ دهید. همچنین برای درمان بیماریهای ریوی، دو تا سه قطره روغن اسطوخودوس را با یک قاشق غذاخوری روغن بادام و یا روغن زیتون مخلوط کنید و سینه و پشت بیمار را ماساژ دهید.

وی تصریح کرد:  برای رفع بی‌خوابی، یک قاشق چای خوری پودر اسطوخودوس را با یک قاشق چای خوری پودر سنبل الطیب مخلوط کنید، در یک لیوان آب جوش بریزید و به مدت ده دقیقه دم کنید. این دم کرده را یک ساعت قبل از رفتن به رختخواب میل کنید تا بی‌خوابی شما برطرف شود.
این پزشک طب سنتی در خصوص مضرات اسطوخودوس خاطرنشان کرد: این گیاهی است بی‌ضرر که همه می‌توانند از آن استفاده کنند. فقط برای اشخاص صفراوی مزاج خوب نیست و باعث آشفتگی می‌شود. این گونه اشخاص باید آن را با سکنجبین یا کتیرا بخورند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: