کد خبر: ۴۸۷۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۰ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - 2015January 22
مديرعامل سازمان بيمه سلامت:
شفاآنلاین-مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: نظام سلامت به اصلاح ساختاری نیاز دارد و به ثمر رسیدن اهداف آن در گروه خدمات پزشکان عمومی کشور است.
به گزارش شفاآنلاین، انوشیروان محسنی بندپی در دومین همایش علمی انجمن پزشکان عمومی کشور با اشاره به تغییر چهره بیماری‌ها از بیماری‌های واگیر به بیماری‌های غیرواگیر افزود: تغذیه ناسالم، چاقی و بی‌تحرکی از جمله مشکلات گریبانگیر نظام سلامت است و هیچ نسخه جدیدی برای تغییر اپیدمیولوژی بیماری‌ها طراحی نشده است.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: با وجود افزایش منابع مالی و اهمیت دولت به موضوع سلامت و پوشش بیمه همگانی، منابع مالی سلامت پاسخگوی وضعیتی که در آینده پیش خواهد آمد نیست.
محسنی بندپی با تاکید بر هماهنگی سازمان نظام پزشکی، وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت افزود: سازمان بیمه سلامت در افزایش تعرفه‌های درمانی سال 93 مقاومت نکرد که این موضوع یکی از راهکارهای هماهنگی با پزشکان است.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: این سازمان آمادگی همکاری با انجمن پزشکان عمومی در راستای استفاده از توانمندی پزشکان برای اثر بخشی بیشتر منابع بیمه را دارد.
در ادامه دومین همایش علمی پزشکان عمومی سراسر کشور رئیس سازمان تامین اجتماعی نیز در سخنانی به پرداخت معوقات بیمه اشاره کرد و گفت:‌ تا اول آبان صددرصد هزینه های بیمه به پزشکان پرداخت شده است و تا هفته آینده نیز معوقات آذر واریز می‌شود.
سید تقی نوربخش افزود: بر اساس گزارش وزیر بهداشت، در دولت دهم مردم بیش از 50 درصد از هزینه‌های درمان را از جیب پرداخت می‌کردند و وضعیت تعرفه‌ها نابسمان بود.
رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت:‌ این در حالیست که با بیمه شدن 8 میلیون نفر که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نبودند و تخصیص منابع مالی تا حدودی این مشکلات حل شده است.
نوربخش افزود: هیچ کس مدعی نیست که با تخصیص منابع همه مشکلات حل ‌شود به ویژه که ساختار نظام سلامت با چالش‌هایی روبروست و تخصیص بودجه باید در مجرای ساختاری قرار بگیرد که حداکثر اثرگذاری را داشته باشد.
رئیس سازمان تامین اجتماعی در پایان بر اولویت اختصاص بودجه به ساختار پزشک خانواده تاکید کرد.


واحد مرکزی خبر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: