کد خبر: ۴۸۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - 2015January 22
یادداشت
شفا آنلاین: تومورهای بدخیم سینوس‌ها اگرچه تومورهای ناشایعی هستند اما پیامدهای نامناسبی از نظر درمان دارند که اغلب به دلیل پیشرفته بودن مرحله تومور در زمان تشخیص است. به همین دلیل شناخت علائم این تومورها در پیشگیری از مراحل پیشرفته تومور ضرورت دارد.

شناسایی ضایعات بدخیم در سینوس‌های پارانازال چالشی را پیش روی بیماران و پزشکان قرار می‌دهد زیرا این ناحیه نه قابل مشاهده و نه قابل لمس است و نیز بدخیمی‌های سینوس در ابتدا فرایندهای خوش‌خیم را تقلید می‌کنند. این ضایعات معمولا تنها بعد از این‌که به مراحل پیشرفته می‌رسند، تشخیص داده می‌شوند و این موضوع توجیه‌کننده پیش‌آگهی نسبتا بد آن‌ها است. بیماران معمولا با تصور اینکه سینوزیت دارند مدت های طولانی تحت درمانهای ناموفق آنتی بیوتیکی قرار می گیرند غافل از این که در زیر این سینوزیت یک سرطان نهفته است و خود را زیر نقاب سینوزیت پنهان کرده است.


در دهه دوم قرن بیست درمان ضایعات بدخیم سینوس‌ها هنوز نمونه‌‌ای از معماهای پیچیده درمان در پزشکی به شمار می‌آید که در آن انتخاب درمان باز هم دشوارتر است زیرا سینوس‌ها در مجاورت چشم و مغز قرار دارند که فرصت دستیابی به «حاشیه‌های پاک جراحی» را در اکثریت تومورها از جراح می‌گیرد. در نظر گرفتن کیفیت زندگی پس از درمان در گذشته تاثیر بسزایی بر انتخاب درمان‌ها داشته و در حال حاضر نیز مراقبت‌ها را به سمت درمان های با تهاجم کمتر و روشهای اندوسکوپیک سوق می‌دهد تا هم حفظ عضو صورت گیرد و هم احتمال علاج حفظ شود.

علایم

علایم مطرح‌کننده بدخیمی سینوس عبارتند از: انسداد بینی، درد، خونریزی بینی، تورم، ترشح از بینی، اشک‌ریزش، ضایعات کام، دوبینی، کرختی گونه، کاهش بینایی، توده گردنی، بیرون زدگی چشم و سفتی در بازکردن دهان.

با توجه به این که شایعترین علائم که همان انسداد بینی، ترشح و درد است در بسیاری از بیماری های دیگر سینوس مانند انواع سینوزیت ها نیز دیده می شود، تا زمانی که تومور باعث آسیب یکی از اعصاب جمجمه‌ای یا استخوان‌های صورت نشده باشد، و یا آن‌قدر رشد نکرده باشد که منفذ سینوس را مسدود کند،‌ بدون سر و صدا به افزایش اندازه و گسترش خود ادامه می‌دهد. کشف تومور سینوس در مراحل اولیه یک اتفاق واقعا نادر و تصادفی محسوب می‌شود.

در بیمارانی که مشکلات بینی و سینوس دارند، همیشه علائم یکطرفه مهمتر است و می تواند نخستین علامت یک تومور بینی و یا سینوس باشد. چراکه سینوزیت و آلرژی معمولا به صورت دوطرفه فرد را دچار گرفتگی و ترشحات بینی می کند ولی تومور سینوس همین علائم را به صورت یکطرفه می دهد.

ترشحات خونابه ای یکطرفه بینی هم یک علامت هشدار دهنده است. در تمام این بیماران معاینه دقیق اندوسکوپیک می تواند تشخیص تومور را در همان مراحل اولیه ممکن سازد. متاسفانه در بسیاری از موارد این بیماران تحت درمان های آنتی بیوتیکی بی مورد قرار گرفته و پس از نتیجه نگرفتن از درمان به جای بررسی دقیق از طریق اندوسکوپ، به سراغ آنتی بیوتیک های قویتر و حتی انواع تزریقی می روند. غافل از این که سینوزیتی که به چند دوره درمان جواب ندهد باید در تشخیص آن شک کرد و به دنبال علت رفت. گاهی بیماران با دندان درد به دندانپزشک مراجعه می کنند و حتی دندان کشیده می شود غافل از این که این درد به علت درگیری ریشه عصب توسط تومور سینوس فکی است. حتی ممکن است با برآمدگی و زخم سقف دهان مراجعه نمایند. ممکن است فرد مسنی که سال ها از دندان های مصنوعی استفاده می کرده دیگر دندان هایش بر روی لثه ها جفت نشود. حتی ممکن است بیمار به خاطر کاهش بینایی و یا اشک ریزش به چشم پزشک مراجعه کند. تمام موارد ذکر شده تابلوهای متفاوتی از تظاهر یک تومور بدخیم سینوس است.


شایع‌ترین ویژگی‌ها در معاینه بیماران به شرح ذیل است:

ـ توده در بینی، صورت یا داخل حفره دهان. توده داخل بینی و بافت توموری ممکن است زیر پولیپ های بینی خود را پنهان کند و با پولیپ های ساده بینی اشتباه شود. تورم صورت زمانی ایجاد می‌شود که تومور سینوس فکی به بافت‌های نرم‌ گونه نفوذ نماید. پهن شدن قوس دندانی یا ایجاد دندان‌های لق و خراب در دهان ممکن است از اولین نشانه‌های تهاجم به استخوان زیرین باشد. توده کام و زخمی شدن آن از شواهد بیماری پیشرفته‌تر هستند.

ـ بیرون زدگی چشم. برجسته شدن خفیف چشم‌ها ممکن است در اثر فشار آوردن تومور به ساختمان‌های اطراف کاسه چشم بدون تهاجم واضح باشد، اما معمولا این یافته نشانه وجود تومور داخل کاسه چشم است و بیماری پیشرفته را نشان می‌دهد.

ـ ضایعات اعصاب جمجمه‌ای. اعصابی که معمولا درگیر می‌شوند شامل اعصاب حرکتی چشم، عصب بویایی، عصب بینایی و اعصاب حسی و حرکتی صورت است. درگیری اعصاب جمجمه‌ای از تظاهرات بیماری پیشرفته و نشان‌دهنده بد بودن پیش‌آگهی به شمار می‌آید.

ارزیابی تشخیصی

انتخاب روش‌های تشخیصی باید با راهنمایی نتایج یک شرح حال و معاینه کامل از سر و گردن، شامل ارزیابی دقیق عملکرد اعصاب جمجمه‌ای انجام شود. هنگامی که تشخیص نئوپلاسم بر اساس شرح حال و معاینه فیزیکی مورد شک قرار گرفت، مطالعات بعدی برای تعیین حدود ضایعه و بافت‌شناسی آن جهت داده می‌شود. سی تی اسکن روش تصویربرداری انتخابی اولیه برای بیماری سینوس‌های پارانازال است. اندوسکوپی بینی و نمونه برداری از تومور قبل از انجام جراحی ضروری است.

روش‌های مختلف جراحی

درمان تومورهای بدخیم سینوس و بینی بر حسب نوع بافت‌شناختی، محل تومور و تجارب موجود در مرکز درمانی، تنوع گسترده‌ای دارد.

خارج کردن کامل تومورهای سینوس‌های پارانازال از نظر طراحی عمل جراحی یک روش پیچیده محسوب می‌شود. این روش را می‌توان به سه مرحله تقسیم نمود. در مرحله اول باید آن دسته از ساختمان‌های استخوانی و بافت نرم را که قرار است یکجا خارج شوند، مشخص کرد. در مرحله دوم، باید روشی را طراحی نمود که آشکارسازی کافی فراهم بکند و در عین حال بافت دارای عملکرد و جنبه‌های زیبایی شخص را، در حد امکان، حفظ نماید. در مرحله سوم باید نوعی ترمیم و بازسازی را برای بیمار طراحی کرد تا از پروتزها یا تکنیک‌های بافت نرم برای رسیدن به بهترین نتیجه استفاده شود. جراحی‌های تومورهای سینوس به دودسته جراحی‌های کلاسیک -جراحی باز- و جراحی های اندوسکوپیک تقسیم می شود. پیشرفت‌های تصویربرداری و تجارب در زمینه جراحی اندوسکوپیک با هدایت تصویری نگرش‌ها را در مورد رویکرد بهینه به بدخیمی‌های سینوس، دستخوش تغییرات قابل ملاحظه‌ای کرده‌اند. امروزه بسیاری از تومورهای سینوس به روش اندوسکوپیک و بدون برش قابل درمان می باشند.

دكتر محسن نراقي

رييس انجمن تحقيقات راينولوژي

عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران

بورد فوق تخصصی جراحی پلاستيك و ترميمي صورت

مدرس آكادمي جراحان پلاستيك و ترميمي صورت آمريكا

www.nose.ir

غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸۹
بهزادمحمدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
0
0
سلام .استادخسته نباشيد. انسداد بینی، درد، خونریزی بینی، تورم، ترشح از بینی، اشک‌ریزش، ضایعات کام، دوبینی، کرختی گونه، کاهش بینایی، توده گردنی، بیرون زدگی چشم و سفتی در بازکردن دهان.اين علايم رو دارم چند وقت پيش در بيمارستان اميراعلم پيش استادشاهين باستاني نژاد اندوسكوپي شدم خوشبختانه تومور خوش خيم است ولي درد ولطمه زيادي برام داره وارد ميكنه من وقت عمل گرفتم ولي نوبتم خيلي مونده ميشه كمك كني دردزيادي رو تحمل ميكنم تا حتي رسيده كه ديگر نااميدم كرده از زندگي
خدیجه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
0
2
باسلام و خسته نباشید.مادرم تومور بدخیم در قسمت سقف دهان و سینوس داشتند که بعد از انجام ام ار ای گفته شد وسیع هست بمدت ٣۵جلسه تحت رادیوتراپی قرار گرفتن وبعد از سه ماه شاهد نسج نرمی در قسمت کام که بعلت رادیوتراپی ایجاد حفره کرده بود شدیم وبعداز انجام دوباره ام ار ای دکتر دستور به نمونه برداری دادند و با انجام نمونه برداری گفته شد توده رو حدالامکان بیرون کشیدند.نمونه رو به پاتولوژی دادیم و هم اکنون منتظر جوابیم.الان مادرم درد در قسمت اطراف چشم و لثه هاش دارند که هر چهار ساعت تجدید میشه.این درد تا کی ادامه داره در صورتیکه الان تومور رو بیرون کشیدن.و امکان درمان انشاالله وجود داره ؟خواهشا جوابمو بدین خیلی نگرانم ممنونم
مدیر پایگاه باسلام
متاسفانه این بیماری عوارض خاص خودش رادارد و به طورطبیعی درد هایش نیز همراهش است.اما با توجه به شرایطی که ذکر کردید بهترین کار اینستکه حتما با پزشک معالج دراین باره صحبت کنید.چراکه ما اطلاعات دقیق بالینی درباره ایشان نداریم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
0
0
س بچه ام 6سالشه یکطرفه بینیش کیپ شدالا ن۳هفته است رفته دکتربه نظرت توموربرای بچه هاهم هست
مدیر پایگاه این مشکل درکودکان بسیارکم واندک است اما بهتراست متخصص مربوطه دراین باره پس ازمعاینات وبررسی های لازم نظرکارشناسی بدهد
رویا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
0
0
سلام
خسته نباشید
من چند سالیه مشکل سردرد یک طرفه درد گونه،چشم حتی گوش دارم دکتر مراجعه کردم منتهی شهرستانها زیاد جدی نمی گیرم سالهاست درگیرم با مسکن سردردهارو رد می کنم با یه باد پنکه یه نسیم کوتاه یا یه بستنی سردرد و درد پیشانی و گونه می گیرم ممکنه تومور باشه؟
ممنون
مدیر پایگاه باسلام
شما باید ازسوی متخصص مغزو اعصاب ویزیت شوید
محبوبه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
0
0
سلام دکتر چند سالیه که احساس میکردم یه طرف بینیم بزرگ شده چند روزیه متوجه شدم که یه چیزی به اندازه یه گردویی از کنار بینیم تا داخل بینیمه دکتر انتی بیوتیک برام نوشته گفته اگر بر طرف نشد عکس بگیر دردم اصلا نداره خیلیم سفته خیلی میترسم لطفا کمکم کنید
مدیر پایگاه باسلام
بهتراست تحت نظر متخصص گوش وحلق و بینی  درمان شوید
عبدالرحیم
|
United States
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
0
0
خیلی مهم
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما
مادر من از 15 روز قبل در قسمت فوقانی دهان خود دچار خون ریزی و خارج شدن خون آبه شدند بعد از مراجعه به دندان پزشک متخصص و عکس برداری متوجه شدند که متاسفانه غده سرطانی در دهان مادرم وجود دارد و به سینوس های صورت رسیده است در حال حاضر نمونه برداری کرده اند منتظر جواب هستیم 1- در صورت امکان لطفا نام یکی از همکاران خوب خودتان را که در شهر شیراز باشند را جهت عمل جراحی و ادمه درمان معرفی فرمائید 2- اگر این غده بدخیم باشند آیا مانند دیگر سرطان ها کشنده هستند ؟3- احتمال درمان در هر دو صورت خوش خیم و بدخیم چقدر است
ممنون و با تشکر از شما
مدیر پایگاه باسلام
ضمن آرزوی سلامتی برای ایشان باید به استحضار برسانیم تازمانی که نتایج معاینات و بررسی های دقیق بالینی دراختیار نباشد نمی توانیم کمکی انجام دهیم
با این حال درصورت تمایل ازنظرات رئیس انجمن داندانپزشکان شیراز جناب آقای دکترنوید ناصری نیزمی توانید بامراجعه به مطب ایشان بهره مند شوید.مزید اطلاع به ایشان اعلام فرمایید ازطرف شفاآنلاین معرفی شده اید تا راهنمایی های لازم صورت گیرد
انشالله خداوند متعال سلامتی کامل عنایت بفرماید
حبیبه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
0
0
سلام
من چند وقت پیش داخل بینیمو زخم کردم به خاطر خشکی اذیتم میکرد و بعدش به شدت درد گرفت ردا صبش که بیدار شدم یه سمت صورتم وم کرد غده های زیر فکیم به شده ورم کرده بود و درد میکرد گونه هام و یه طف بینیم که زخم کرده بودمش ورم کرده بود و داخل بینیم به شدت عفونت کرد و بعد چند وقت ورمش کم شد با خوردن آنتی بیوتیک اما داخل بینیم تا حدود یک ماه زخمش سر جاش بود و موقع فین کردن بازم بینیم خون میومد و عفونت داشت اما کم کم اونم خوب شد الان چند روزه بازم به خاطر ی اشتباه انگار بازم داخلش زخم شده اما این سری یه حالت تاول مانند داخل بینیم دقیقا همون سمت قبلی درومده الانم بازم داره علایم گذشته تکرار میشه و غده زیر فکیم درد گرفته و بازم صورت و اون سمت بینیم ورم کرده
با این اوصاف به نظرتون مشکل حادیه ؟
مدیر پایگاه باسلام شما حتما به متخصص گوش و حلق وبینی مراجعه نمایید تا معاینه وبررسی لازم صورت گیرد ودرمان مناسب هم ارایه شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
0
0
با سلام.بنده 34 سالمه.حدود بيست روزه احساس گيجي تو سرم داشتم با درد در ناحيه شقيقه.رفتم سي تي کردم گفتن کونکا بولژا دارم در بيني.خواستم ببينم خطرناکه.راه درمانش چيه.ممنونم.
مهسا ماه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
0
0
سلام خسته نباشید
مادر من چند سالی بود که گاه گاه یک طرف بینی اش درد می گرفت وقتی نمونه برداری کرد متوجه شد که سرطان در بینی اش وجود دارد که عمل کرد و سرطان برداشته شد و طی بررسی نمونه برداشته شده ازسرطان گفته شد که هیچ گونه سرطانی باقی نمانده الان 4 ماه است که از عمل سرطانش می گذرد اما علاوه بر همانجایی که عمل کرده طرف دیگر بینی اش هم مدام درد میکند خواستم بپرسم که آیا امکان دارد که باز هم سرطان در بینی اش وجود داشته باشد؟ممنون
مدیر پایگاه باسلام
ایشان حتما باید ازسوی متخصص مربوطه وپزشک معالج معاینه شوند
امیری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
0
0
سلام خواهرم در دوران حاملگی تومور به شکل دانه گرد روی پلک چشم داشت که بعد آزمایش داد گفتن تومور بدخیم هسته احتمال باید شیمی درمانی بشه چقدر امید هست بعد لطف کنید یه دکتر خوب در کرمان معرفی کنین
مدیر پایگاه باسلام وضمن آرزوی سلامتی کامل برای ایشان به استحضارمی رسانیم
درهرصورت اگرتشخیص توموربدخیم است که باید بلافاصله درمان های لازم شروع شود اما متاسفانه ما درکرمان مرکزیاپزشکی رانمی شناسیم اما امیداورایم مخاطبان گرامی درصورت اطلاع به شما کمک لازم را ارایه نمایند
بهزاد یابنده زر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
0
0
با سلام و خسته نباشید خدمت استاد
پسر 19 سا له من بعد مبتلا به این بیماری هست و متاسفانه بعد از بیشتر از یک ماه با مراجعه به بیمارستان امیر اعلم و پیگیری های متعدد متوجه این بیماری شدیم . حالا با وجود اینکه از بیماری و خطراتش آگاهی داریم و گذر زمان متاسفانه بر علیه ماست پسرم روز به روز با درد بیشتری مواجه و بیمارستان امیراعلم بی توجه به این امر انجام درمان را به تاخیر میاندازند با توجه به اینکه متخصصین محترم میدانند که این تاخیر ممکن است عواقب جبران ناپذیری داشته باشد
چرا؟؟؟؟؟؟؟
و اگر روال کار این بیمارستان در تاخیر است لطفا مرکز یا مراکزی که اساتیدی همچون استاد نراقی اقدام به مداوا میکنند معرفی تا من هم سلامتی پسرم رو قبل از خسارات بیشتر ببینم
متشکرم
شیرین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
0
0
سلام.خسته نباشید اقای دکتر.یک توده در بینی من وجود داشت که پس از ازمایش دکتر تشخیص داد تومور پیشرفته بدخیم سینوس هستش که استخوان گونه ام را ساییده.باید ازن استخوان برداشته شود.از شما خواهش میکنم یک دکتر با تجربه و خوب برایم معرفی کنید؟
شیرین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
0
0
سلام استاد محترم.من سرطان سینوس پیشرفته دارم استخوان گونه ام بر اثر سرطان ساییده شده باید این استخوان برداشته شود.لطفا راهنمایی کنید باید حضور شما بیایم یا جای دیگر.لطفا کمکم کنید
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
0
0
باسلام وآرزوی سلامتی همه بخصوص دکترنراقی...
لطفا"سه۳تاسوال داشتم...
۱-آیاسرطان توده انتهای داخلی بینی مثل سرطانهای دیگر خطرناک و کشندهاست؟
۳-آیا اگر دیرتر عمل شود پیامدوعوارض دارد؟
۳-آیا بعدازعمل و دراوردن کامل توده سرطانی کلا" برداشته میشودودیگررشدنمیکند؟
مريم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
0
0
سلام
دكتر سرطان سينوس و بيني كشنده هست؟يا بطور كامل قابل درمانه؟
مدیر پایگاه باسلام
به طورعمده اگردرمراحل ابتدایی باشد درمان بسیارامیدوارکننده خواهد بود
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
0
1
خدمت استاد سلام عرض می کنم که حدود یک سال است که دندان 6فک بالا راعصب کشی کردم از اون موقع دردفک گرفتم خلاصه طرف راست دندانهایم کشیدم اما بدتر شد ازسقف دهان همان طرف ترشحات شور میاد حتی زبانم که ب
شاپرک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
0
1
باسلام . پسرم ده سالشه. یکسال پیش اتفاقی دکترا متوجه بافت یکطرفه مشکوکی در سینوس ماگزیلاری راست و فرونتال شدن. هیچ درد و علایمی نداره. طی این یکسال دکترشون فقط به تکرار سی تی اسکن هر 4 ماه یکبار بسنده کردن و فرمودن در صورت انتشاریا بیرون زدگی از بینی ... عمل میکنیم. آیا صلاح میدانید پزشک را تغییر دهیم؟ پزشکی را در شیراز معرفی میفرمایید؟ در صورت لزوم می توانم تصویر سی تی اسکنهای انجام شده را ایمیل کنم. احساس میکنم زمان داره از دست میره...
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
0
0
سلام .آقای دکتر من هشت سال پیش بعد از یک استرس بسیار شدید به استخوان بینی ام فشار می آید.بطوریکه داخل بینی ام ورم میکند فکر میکنم استخوان داخل بینی باشد و باعث میشود استخوان بینی ام هم هر روز قوزش بیشتر شود.خیلی اذیتم میکند حالت خفگی دارم و راحت نمیتوانم نفس بکشم.چند سال پیش رفتم دکتر گوش و حلق و بینی گفتن چیزی نیست.در حالی که این فشار هنوز هم هست.به نظر شما مشکل چیست؟
مدیر پایگاه باسلام
شما باید معاینه شوید تا بتوان نظرداد

مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
0
0
سلام آقای دکتر خواهر من هم توده ی سرطانی بینی وسینوس داره'میشه لطفا دکتر خوبی در استان اصفهان معرفی کنید ماخیلی نگران هستیم
سجادمعتمدراد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
0
0
تورم ناگهانی بینی بعد ازخوب شدن بطورناگهانی ازدست دادن حس بویایی چه علتی دارد
هادی جوادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۲
0
0
سلام آقای دکتر من دوسال است سینوس ماگزیلاری راست دارم یک بارهم عمل جراحی بازکردن دهانه سینوس ماگزیلاری شدم اما خوب نشدم الان یک هفته است که ازطرف راست سقف دهانم سوراخ شده و ترشحات میاید درضمن درسی تی اسکن یک کیست داخل سینوس ماگزیلاری راست نشان می دهد آقای دکتر احتمال داره سرطانی باشه باتشکر ازراهنمایی حضرتعالی
هادی جوادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۲
0
0
سلام آقای دکتر من دوسال است سینوس ماگزیلاری راست دارم یک بارهم عمل جراحی بازکردن دهانه سینوس ماگزیلاری شدم اما خوب نشدم الان یک هفته است که ازطرف راست سقف دهانم سوراخ شده و ترشحات میاید درضمن درسی تی اسکن یک کیست داخل سینوس ماگزیلاری راست نشان می دهد آقای دکتر احتمال داره سرطانی باشه باتشکر ازراهنمایی حضرتعالی
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۲
0
0
سلام آقای دکتر من دوسال است سینوس ماگزیلاری راست دارم یک بارهم عمل جراحی بازکردن دهانه سینوس ماگزیلاری شدم اما خوب نشدم الان یک هفته است که ازطرف راست سقف دهانم سوراخ شده و ترشحات میاید درضمن درسی تی اسکن یک کیست داخل سینوس ماگزیلاری راست نشان می دهد آقای دکتر احتمال داره سرطانی باشه باتشکر ازراهنمایی حضرتعالی
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۱
0
0
سلام آقای دکتر من حدود ۴ سال هست دچار انسداد بینی ومخاط چرکی هستم وبا مصرف محدود انتی بیوتیک بهتر میشم ولی بعد مدتی به اون حال برمیگردم و ضمنا تو فصل بهار دچار آلرژی میشم وحساسیت پیدا میکنم زیاد عطسه میکنم و این عطسه کردن یک ماهه کم شده صورت وگوش چپ و سمت چپ سرم هم درد وهم سنگینی میکند خیلی ممنون
مینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
0
0
سه چهار روزه ک سفف حفره ی بینیمو ی چیز استخوان مانند مسدود کرده دلیلش چیه
مدیر پایگاه باسلام
بهتراست ازسوی متخصص گوش وحلق و بینی معاینه شوید تا مشکل شناسایی ودرمان شود چراکه بدون معاینه نمی توانیم نظربدهیم
عاطفه رضایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
0
0
با سلام آقای دکتر پدر من یک ماه است که از بینی و گلویش خون می آید و به شدت لاغر شده است و دکتر ام آر آی و تیکه برداری کرده است و یک قسمتی ازداخل بینی گفتند که از بین رفته است و گرفتگی یک طرف بینی می باشد نگران هستم .آیا خطر ناک است؟
مدیر پایگاه باسلام
ایشان حتما باید تحت نظرمتخصص گوش وحلق وبینی درمان شوند وبه هیچ عنوان نباید درمان را رها کنند
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
0
0
با عرض سلام
آقای دکتر حدود 8ماه پیش مادرم طرف راستش به شدت درد گرفت به چند استان هم نزد دکتر رفت اما فقط آنتی بیوتیک بهش میدادن یه دفعه ای دردش شدیدوشدید تر شدو اومد بیمارستان امیرواعلم اونجا بعد از یه سری آزمایشات متعدد و اندوسکوبی داخل بینی گفتن سرطان سینوس داره بعد از جراحی ونمونه برداری حالش خوب بود و جواب نمونه خوش خیم بود اما بعد یه ماه درد دوباره شروع شد وگونه اش التهاب داشت دوباره مراجعه کردوبعد تمدید کشت نمونه گفتن بد خیمه حالا مادرم دوبینی گرفتگی بینی خون دماغ شدن داره .1درمان داره.2لطفا یه دکتر خوب در تهران معرفی کنید3واقعا امیدی برای مامان هست یانه
مدیر پایگاه باسلام
این موضوع به طورقطع باید خیلی سریع درمان شود
شما می توانید درصورت تمایل به بیمارستان امیراعلم درخیابان سعدی مراجعه نمایید که مرکزفوق تخصصی مربوطه است درعین حال می توانید ازخدمات مشاوره ای ودرمانی دکترنراقی نیزدرهمان بیمارستان استفاده نمایید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۴
0
0
باسلام
اقای دکتر من نزدیک۲هفته یا ۳هفتس قسمت ورودی بینی به بالا نزدیک حفره بینی هر از گاهی احسس درد میکنم انگار که ضربه خوردگی ایجاد شده الانم که این درد با فاصله کم تکرار میشه
ممنون میشم راهنمایی کنید
یوسف
|
Georgia
|
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
0
0
سلام اقای دکتر، من سرطان سینوس بدخیم دارم، راستش از درمان در ایران نا امید شدم، قصد دارم به صورت داوطلبانه تحت درمان روش جدیدی در یکی از بیمارستان های فرانکفورت قرار بگیرم، موردی از سرطان بدخیم سینوس بوده که تحت درمان قرار بگیره و درمان بشه؟
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
0
0
سلام ودرود!آقای دکتر خواهرم سرطان بدخیم سینوس داره بعد از جراحی آزمایش پاتولوژی متوجه بدخیم بودنش شدیم!آیا این بیماری قابل کنترل هست یا امکان اینکه بعد از درمان به شکل دیگری نمایان بشه هست?
مدیر پایگاه باسلام
برای اظهارنظردراین باره باید بررسی های دقیق بالینی و مدارک پزشکی مربوطه صورت گیرد تا بتوان اعلام نظرکرد
HOSSEIN
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
0
0
سلام. من پسر19ساله هستم.حدود4یا پنج ماهی ميشه که این علایم رادارم ودکتر هم نرفته ام:اولا بیشتر يک طرف بینی ام بسته می شد و هراز گاهی دوطرف بینی ام بسته می شد.به خودم گفتم شاید حساسیت داشته باشم وبنابراین آنتی هیستامین مصرف کردم ولی نتیجه ی برعکسی داشت و یکی دو روز هر دوتای بینی ام بسته شد.بینی ام الآن ترشحش زیاد شده.صبح ها از لثه هايم خون می آید.دو روز است که دوطرف بینی ام بسته شده. می خواستم بدانم بیماری من چیست؟
مدیر پایگاه باسلام
شما حتما باید برای چکاب به متخصص گوش وحلق و بینی مراجعه نمایید
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
0
0
خواهش میکنم بگید چطور میتونم مدارک خواهرم را بدست شما برسونم!ولطفا یک دکتر مجرب درمورد سرطانسینوس وبدوبینی در اصفهان معرفی کنید
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
0
0
خواهش میکنم بگید چطور میتونم مدارک خواهرم را بدست شما برسونم!ولطفا یک دکتر مجرب درمورد سرطانسینوس وبینی در اصفهان معرفی کنید
ساسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
0
0
سلام
پارسال گلودرد داشتم رفتم دکتر. سی تی نوشت متوجه شد که در هر دو سینوس ماگزیلاری کیست وجود داره. شستشوی سینوس داد بهتر شدم.
الان دوباره خلط گلو به رنگ زرد دارم. آنتی بیوتیک ها رو هم دوباره خوردم اثر نکرده
ممکنه کیست ها سرطانی شده باشه؟
شهناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
0
0
سلام 31 اردیبهشت امسال ی توده بدخیم توی بینی سمت چپ داشتم که مورد جراحی قرار گرفت دکتر گفت که باید شیمی درمانی و رادیو تراپی هم صورت بگیرد تمام اقدامات انجام شد اما بعد از سه ماه هنوز درمان رادیو تراپی من شروع نشده ميخواستم ببینم که این خطرناک نیست ممنون از پاسخ گوییتان
sepidehshahneshin
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
0
0
سلام دکتر من چند وقتی بود که ناحیه سمت چپ سرم قسمت شقه وچشم سمت چپم درد میگرفت به دکتر متخصص مغز اعصاب مراجعه کردم وMRIنوشتن انجام دادم جوابشو گرفتم کمی لکه های روشن داخل سرم دیده شده واینکه کمی دیسک گردن عایا این لکه ها خطرناک نیاز به نمونه برداری هست مچکرم
زهره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
0
0
سلام
من چند وقتی قسمت پیشانی و پشت چشمام احساس فشار دارم و این حالت بر اثر سرما و نسیم خنک بیشتر میشود عکس از سینوس هام گرفتم دکتر فرمودند سینوس سمت چپ عفونت داره و فقط سرم شست و شو تجویز کردند میخواستم اگر امکانش هست راهنمایی فرمایید
مدیر پایگاه باسلام
شما می توانید ازطریق وب سایت دکترمجید نصیری که درصفحه اول سایت شفاآنلاین قابل دسترسی است سوال تان را مطرح نمایید
کمال میرمعصومی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
0
0
با سلام خدمت شما همسر بنده متوجه توده ای داخل سقف دهان خود شد بعد از مراجعه به دکتر و گرفتن سی تی اسکن دکتر به ما نگفت مورد چی هست فقط فرمودن باید هر چه زودتر عمل کنند و ایشون هیچ کدام از نشانه های ذکر شده در این مقاله راندارد به غیر از گرفتگی یک طرف بینی که ان هم به علت شکستن بینی ایشان در نوجوانیست ممنون میشم اگر راهنمای بفرمایید ویک دکتر خوب در گرگان به ما معرفی کنید تا پیش ایشان برویم حتی اگه لازم است من عکس سی تی اسکن ایشان را برای شما ارسال کنم ممنون
مدیر پایگاه باسلام
شما درصورت تمایل می توانید با کلینیک دکترمجید نصیری دربیمارستان تهران مشورت نمایید
خلیل اکبریان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۹
0
0
سلام.عوارض انفیه رو میخاستم بدونم چیه
مهسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۲
0
0
ضمن عرض سلام خدمت آقای دکتر
پدرم حدودا اوایل امسال متوجه غده کوچکی روی گونه سمت چپ شدند. با مراجعه به پزشک و نمونه برداری غده بدخیم تشخیص داده شد و الان در حال انجام مراحل کار جهت جراحی هستند. با توجه به توضیحات پزشکان مبنی بر اینکه احتمال آسیب به عصب صورت و باز و بسته نشدن دهان پس از جراحی و عواقب دیگری مطرح شده، سوالم این هست که آیا با رادیوتراپی میتوان جلوی پیشرفت بیماری را گرفت و یا روش جراحی ایمن تر و کم خطر هم هست یا خیر. متشکرم
مسلم فتحی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
0
0
سلام استاد ارجمند خسته نباشید، جوانی 29 ساله هستم، که از کودکی مشکل تنفسی داشتم که بعد از مراجعه به پزشک ، فهمیدم دچار انحراف گوشتی هستم، و پزشک آن زمان گفت در سن 18 سالگی جراحی کنم بالاخره در سال 92 بعد از انجام سی تی اسکن جراحی کردم و مشکلم 40 درصد حل شد، بعدا بعد از مراجعه مکرر به پزشک متوجه شدم که آلرژی دارم به بو ، بعضی از غذاها، و پزشک خلاصه به خیلی از چیزها و در مواقع سرماخوردگی علاءم بیشتر می شود و خلط های بسیاری پشت گلو قرار می گیرد ودر حالت عادی هم زیاد راحت نیستم ، خواستم از شما خواهش کنم بگویم که آیا این مشکل حل شدنی است یا خیر، در ضمن در موقع جراحی سینوس ها هم شستشو داده شد. ممنونم موفق باشید
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
0
0
من مادرم 69 سالشه با عکس برداری متوجه شدند یک توده در بینی چپشون هست که دکتر میخواد عملش کنه به نظر شما قیل از نمونه برداری عمل جراحی اشکال نداره؟؟؟؟؟
مدیر پایگاه باسلام
برای طرح سوال مربوطه ومشاوره لازم به سایت دکترنصیری ازطریق صفحه اول شفاآنلاین مراجعه نمایید
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
0
0
سلام آقای دکتر من حدود چهار ماه پیش از سردرد شدید رفتم دکتر اونم سی تی اسکن نوشت که توی سی تی اسکن کیست بینی دیده شده است نیازمند عمل جراحی هست یانه؟
ازاده
|
United Arab Emirates
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
0
0
سلام خسته نباشيد
پدرم ٦٧ ساله هستن
چند وقته يه جوش بزرگ زير پوستي زده روي بينيشون و خون دماغ ميشن
رفتن سي تي دادن
گفته بودن سینوس استخوان ماگزیلاری کیست داره
دكترشون بهشون انتي بيوتيك دادن
بنظرتون كافيه يا بايد بيشتر پيگيري بشه؟
مدیر پایگاه باسلام
فعلا داروهای تجویزشده متخصص را مصرف کنند و پس ازپایان دوره به پزشک مراجعه نمایند تا بررسی های لازم صورت گیرد
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
0
0
سلام آقای دکتر من 18سالمه حدود چند ماه پیش به خاطر سردرد شدید به دکتر مغزو اعصاب مراجعه کردم که دکتر نوشت واس سی تی اسکن که توی سی تی اسکن کیست سینوس دیده شده آیا نیاز به عمل جراحی برای برداشتن کیست است یا خیر؟
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
0
0
سلام آقای دکتر من 18سالمه حدود چند ماه پیش به خاطر سردرد شدید به دکتر مغزو اعصاب مراجعه کردم که دکتر نوشت واس سی تی اسکن که توی سی تی اسکن کیست سینوس دیده شده آیا نیاز به عمل جراحی برای برداشتن کیست است یا خیر؟
مدیر پایگاه باسلام
برخی کیست ها با دارو درمان می شوند اما درنهایت پزشک متخصص باید نظرنهایی را بدهد
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
0
0
سلام آقای دکتر من 18سالمه حدود چند ماه پیش به خاطر سردرد شدید به دکتر مغزو اعصاب مراجعه کردم که دکتر نوشت واس سی تی اسکن که توی سی تی اسکن کیست سینوس دیده شده آیا نیاز به عمل جراحی برای برداشتن کیست است یا خیر؟
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
0
0
سلام آقای دکتر من 18سالمه حدود چند ماه پیش به خاطر سردرد شدید به دکتر مغزو اعصاب مراجعه کردم که دکتر نوشت واس سی تی اسکن که توی سی تی اسکن کیست سینوس دیده شده آیا نیاز به عمل جراحی برای برداشتن کیست است یا خیر؟
مدیر پایگاه باسلام
باید دراین باره به دقت بررسی لازم صورت گیرد تاابعاد کیست مشخص شود وبعد ازآن درباره راهکاردرمانی صحبت کرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
0
0
با عرض سلام و خسته نباشيد من ٢٣ سالمه اوايل تابستان برام سيتي نوشته ن جوابش اين بود كه هم سينوزيت دارم هم انحراف بيني كه سمت راستم كلا مسدود شده الان چند ماه ميگذره يك دفعه قسمت راست صورتم و گوشم درد شديد احساس كردم هنوز هم درد پابرجا هست اما ن ب ان شدت علاوه بر ان سرگيجه شديد دارم ميخواستم بدونم سينوزيت با توجه ب اين علايم پيشرفت كرده يا ميتونه بد تر بشه !؟ سوال ديگر اين كه جديدا خس خس سينه ام دارم در هنگام خواب ايا ب همين سينوزيت مربوط هست يا خير ؟!
ممنون ميشم اگه جواب بديد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
0
0
با عرض سلام و خسته نباشيد من ٢٣ سالمه اوايل تابستان برام سيتي نوشته ن جوابش اين بود كه هم سينوزيت دارم هم انحراف بيني كه سمت راستم كلا مسدود شده الان چند ماه ميگذره يك دفعه قسمت راست صورتم و گوشم درد شديد احساس كردم هنوز هم درد پابرجا هست اما ن ب ان شدت علاوه بر ان سرگيجه شديد دارم ميخواستم بدونم سينوزيت با توجه ب اين علايم پيشرفت كرده يا ميتونه بد تر بشه !؟ سوال ديگر اين كه جديدا خس خس سينه ام دارم در هنگام خواب ايا ب همين سينوزيت مربوط هست يا خير ؟!
ممنون ميشم اگه جواب بديد
مجیدرجبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
0
0
باسلام نزدیک دوسال درگیرتومور آمیلو کاستاما هستم ورادیوتراپی وشیمی درمانی هم شدم. متاسفانه برای چندمین بارعود کرده. نیاز به جراحی دوباره دارم. .آیا امکان جراحی برای جناب دکترهست. بنده مراجع کنم؟
باتشکر
ناشناس
|
United States
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
0
0
سلام
خسته نباشید
من تومور در بینی داشتم عمل کردم ولی بعدا دوباره خون دماغ های مداوم داشتم
ازمایش و .... دادم که گفتن تومور برطرف نشده و این سرطانه
گفتن سرطان نزدیک به سینوس ها شده
و باید عمل بشم
ولی به دلیل اینکه خونریزی بینی من قطع نمیشه اجازه عمل نداره چون ترس از خونریزی داخلی دارن
من چکاری باید انجام بدم تا خون دماغ نشم تا امکان عمل باشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
0
0
با سلام من پسرم ۷سالش عکس سرش رو انداختم گفتن کدورت در سینوسهای سمت راست بیشتر دیده میشه خواهش جواب بدین مشکلی نداره
نوشین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
0
0
سلام خسته نباشین من کیست احتباسی در سینوس سمت چپ گونه دارم ایا خطرناک است ? چه اقداماتی باید انجام بدم
اکبر رمضانیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
0
0
سلام
من مدتی پیش بعد از پر کردن دندان شماره 4فک راست بالا احساس بر آمدگی شبیه یک جوش در بالای دندان روی لسه کردم پس فشار آوردن روی آن درد شدیدی در فک بالا راست کردم.
پس مدتی بعد از سرماخوردگی و خوب نشدن آبریزش بینی به دکتر متخصص مراجعه کردم .
دکتر در هنگام ساکشن بینی گفت زایعه ای رو شاخک بینیت هست و با ساکشن کنده وخارج شد .زاعده رو به آزمایشگاه پاتولوژی دادیم و
در جواب دکتر نامه ای بهبه اساتید بیمارستان امیراعلم زد و درخواست معاینات بیشتر و عمل در آن بیمارستان داشت و همچنین نمونه را جهتبه آزمایش مجددihcفرستاد من هم نشانهایی از تومور سینوس رو دارم.و الان نگران هستم چه باید بکنم
مهدی خطیر
|
United States
|
۰۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
0
0
عرض سلام خدمت دکتر گرامی، دچار کیست سینوس هستم ولی ورم صورت یا خونریزی یا گرفتگی بینی ندارم فقط یه ماهی سردرد داشتم ک الان یه هفتست با کمک فلو سینوز بهترم، پزشک متخصص سیتی اسکن نوشتن و گفتن باید عمل بشه،از نظر شما من ک فقط سردرد داشتم و اونم الان خوب شده نیاز به عمل دارم یا خیر؟ با تشکر
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
0
0
با سلام و عرض خسته نباشید
گلو درد داشتم رفتم متخصص حلق و بینی فرستادن سی تی اسکن بعد چک کردن گفتن بینیتون شکستگی داره در صورتی اصلا برخوردی ندارم و فرمودن که سینوزیت دارین منم برای احتیاط به دکتر خودم که از ۱۱سالگی دکترمه فوق تخصص ریه و مراقبت های ویژه هستن ایشون فرمودن یه کیست کوچیک تو سینوسته گلوت لوزه هات یکم بزرگه و کمی التهاب داره و مشکلی نیست و نیازی به عملی نیست الانم سر درد دارم و گلو درد ایا مشکل جدی هست؟؟به پزشک دیگه ای مراجعه کنم؟؟
مدیر پایگاه باسلام
بدون معاینه وبررسی نمی توان به شما نظرداد.اما به نظرمی رسد دراین باره اظهارات یک متخصص گوش وحلق و بینی را بشنوید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
0
0
با سلام خسته نباشید من از دهنم خون خارج شد سه بار پیش دکتر گوارش رفتم گفت سینسوست خونی شده ایا خطری داره؟
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
0
0
باسلام وخیته نباشید اقادکترمن مادرم بیست روزپیش عمل کردم توده ی تورمورتوبینی داشت نمونه برداری ازش بردن جوابش گفتن که تورموربدخیم هستش وگفتن که بایدبری شهریتان خودتان معالجش کنیدخاستم بدونم ایا چیز خطری هم هستش شیراز عملش کردم استاد دکترشیشگربیمارستان خلیلی ممنون لطف کنین جوابش روبدین
نسیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
0
0
سلام آقای دکتر،راستش برادر من تومور داخل بینی داره که الان دو هفته هست که مشخص شده،و یکی از چشماش بیناییش کم شد و ....و اینکه استخوان ابروش رو هم، با غده ی لنفاوی گردن رو درگیر کرده با قسمت کمی از لب بالا رو،،،فقط گوشش هم کم شنوا شده بود که دکترها به اشتباه واسش داخل گوشش میل گذاشتن که مشخص شد بخاطر همین تومور بوده،خودش میگه وقتی در جلسه اول تحت شیمی درمانی قرار گرفتم از همین گوشم ی عالمه ترشح ریخت بیرون،آیا زبانم لال گوشش هم درگیر شده ؟؟؟؟دکترش براش 6جلسه شیمی درمانی به فاصله 20 روز گذاشته با آخرش که30 جلسه رادیوتراپی هم براش نوشته.آیا به گوشش هم رسیده ،وضعش چطوره؟تو رو خدا جواب بدین؟؟
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
0
0
سلام خدمت دکترمن تقریبادوسالی هستش که هریکی دوساعت ازطرف چپ بینی آب ریزش دارم تانرم خالی نکنم‌اعصابم آروم نمیگیره ؛لطفاکمکم‌کنیدبه چه متخصصی برم آیابه این سینوس سرطانی ربطی داره
مدیر پایگاه
باسلام
بهتراست به یک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید
پوریا تختی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
0
0
باسلام خدمت استاد بزرگوار
بنده درسال 86باتشخیص کیست سینوس فکی سمت راست وانحراف تیغه بینی عمل جراحی کالدول یکطرفه شدم ازهمون سال تا الان که حدودا یازده سال هست با خوردن آب یخ بستنی لبنیات یا برخورد سرما یا حتی خود به خود در همون گونه که عمل شده وهم اونجایی که در عمل جراحی سوراخ شده احساس درد زیادی دارم (آبریزش بینی و چشم ندارم وخلط پشت حلقم بی رنگ وبی بو هست ) دکترها یامسکن مینویسند یا آموکسی کلاو.
لطف کنید راهنماییم کنید خیلی اذیت میشم بعضی شب ها تا نیمه های شب ازدرد گونه وریشه دندان فک بالا بیدارم وحتی بعضی وقت مسکن‌ها هم بی فایده هستن .اما گاهی وقتی ها هم درد تا چند روز ندارم.
اجرتون با خدا
Amir
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
0
0
سلام اقای دکتر برادر من یه توده بد خیم در بینی دارد به نام نازوفارنکس بعد از گرفتن سیتی اسکن تزریقی دکتر گفت قدد لنفاوی ودیگر اعضای بدن سالم هستند برادرم گرفتگی بینی گرفتگی گوش وبعد از نمونه برداری کمی خونریزی بینی داشت ضمنان چند وقت پیش دچار تب شدید شده بود حالا دکتر شیمی درمانی وپرتو درمانی تجویز کرده میخاهم بدانم چقدر امکان بهبودی وجود داره ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
0
0
سلام خدمت شما
خسته نباشیدمن چندماه پیش متوجه یه توده استخوانی درناحیه ابروشدم .که خیلی ناگهانی ایجادشد.بعدازمراجعه به متخصص گوش وحلق وبینی درشهرستان ایشون دستورسی تی دادن بعدازاینکه جواب سی تی اسکن رودیدن گفتن به نظرمن تازمانیکه اندازه اش بزرگترنشده لازم نیست هیچ اقدامی انجام بدی..ولی وقتی به یه متخصص جراحی صورت وزیبایی مراجعه کردم ایشون گفتن یابایدنمونه برداری انجام بدی یاکل توده رابرداریم.من ترسیدم وانجام ندادم به نظرشما چه کارکنم
پوریا تختی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
0
0
عزیزان
من شخصا ده سال هست که بعداز درآوردن کیست سینوس فکی سمت راست دچاردرد های شدیدی در همان سینوس و ریشه دندانهای همون جاشدم که آرزو کردم ای کاش عمل نکرده بودم وبیشترتحقیق کرده بودم.
من حدودا دوماه هست که به وسیله دود دادن عنبرالنسا واستنشاق بوی اون 90دردصد بهترشدم این ماده واقعا معجزه گر هست میتونید دربارش توی سایتها تحقیق کنید و استفاده کنید طب سنتی خیلی بهتراز عمل جراحی و داروهای شیمیایی(بجزموارد خاص وشدید)هست .من مطمعن هستم که باعنبرالنسا خیلی ازسینوزیت ها وآلرژی ها به راحتی درمان میشه والبته درمان سینوزیت باید همراه با پرهیز باشه پرهیز از آب سردوسرما ومصرف نکردن لبنیات .می‌دونم این حرفهایی که زدم به درد کسایی که دنبالش هستن میخوره .برای همه بیمارها آرزوی بهبودی و سلامتی دارم
سمیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
0
0
با سلام مادر من دوماه پیش نمونه برداری از سینوس داشته وجواب ان. منفی بوده ولی الان درد زیادی دارد علت چیست. با تشکر
فرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
0
0
من دندونام بعد عصب کشی عفونت میکنن رفتم یکی از دندونپزشکا گفتن باید عکس واترز بگیرم که گرفتم تو توضیحاتش نوشتن، افزایش ضخامت مخاطی(سینوزیت) در سینوس ماگزیلاری دو طرف دیده میشود.
دو کدورت گرد در سینوس ماگزیلاری راست و یک کدورت مشابه در سینوس ماگزیلاری چپ دیده میشود. (کیست احتباسی یا پولیپویید)
میشه بفرمایین یعنی چی و من باید چیکار کنم؟
محمدرضا فرهناک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
0
0
سلام..70ساله ترشحات موکوس زیاد از حلق دارم .سالیان درازی است که خارش بینی هم داشته ام با سی تی اسکن دکتر کوش و حلق و بینی گفته اند یک عدد کیست در سینوسها دارید اکنون مدت دوماهی است بینی و پیشانی سمت چپ درد می کند .دزفول هستم چه کار باید کرد.متشکرم.
مدیر پایگاه
باسلام
حتما باید به پزشک متخصص مراجعه نمایید تا وضعیت کیست بررسی شود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
0
0
سلام خسته نباشید برادر من ۳سال سینوس ماگزیلا با گرید بالا دارد ۷بار تحت عمل جراحی قرار گرفته اما تومور به طرف چشمش اومده وبینایی و مختل کرده ما نیازمند راهنمایی شما هستیم رادیو تراپی هم شده ۳دوره شیمی هم شده اما باز رشد میکنه لطفا کمک کنید
فرامرز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
0
0
چند سال بود بینی چپم کمی کیپ بود رفتم دکتر اندوسکپی کرد فرستاد ستی اسکن جواب اینورتو پاپلیمو بود بعد نمونه برداری کرد برای پاتولوژی فرستاده جواب اینوتورپاپلیو بو د پس از جراحی دوباره برای پاتولوژی ارسال شده علت چیست مگر دوبار کافی نبوده
آرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
0
0
سلام و عرض ادب
خانمی هستم 30 ساله، چندماه پیش به دلیل تشخیص اشتباه جراحی آندوسکوپیک سینوس برای تخلیه سینوزیت انجام دادم، بعد از جراحی پاتولوژی متوجه شد توده تخلیه شده سینوزیت نبوده و تومور بوده، تشخیص به سرطان SNUC دادند.
بعد از بررسی های مجدد و هیات های پزشکی مداوم در بیمارستانهای امیر اعلم، مروستی، مسیح دانشوری و در نهایت شهدای تجریش، و انجام پت اسکن، متوجه ضایعاتی در ریه هم شدن که گفتن متاستاز شده،
در حال حاضر تحت شیمی درمانی هستم،
دوتاسوال داشتم...
1.آیا اگر تومور قبل از تشخیص درست به طور کامل خارج نمیشد باز هم احتمال متاستاز وجود داشت یا خیر.
2. شیمی درمانی صرفا علایم رو کاهش میده یا به درمان و از بین رفتن سرطان کمک میکنه؟
درضمن متاسفانه هیچ پزشکی به من جواب درست نمیده، که اگر شیمی درمانی کارساز نباشه من چقدر زمان برام میمونه؟ توی تمام مقالات مطالعه کرده نوشته بود بین 14 تا 25 ماه.
یک نظر و جواب صادقانه پزشکی میخام.
سپاس از توجه شما.
امیر حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
0
0
آقا من رفتم دکتر بهم گفت برو ۱ماه دیگه بیا با سیتی اسکن من رفتم اومدم یه چندتا داور برام نوشت گفت بهم التهاب سینوزیت داری بعد بهم گفت با آب نمک داخل دماغتو شسشو بده من داشتم تا امروز شسشو میدادم که دیدم خون دار از دهنم میاد بیرون بجای چرک نظرتون درباره این چیه امکان داره مال تومور باشه جواب بدیییننننن هرچه سریع تر خیلی میترسم
بیژن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
0
0
سلام خسته نباید من حدود سه سال زخمی بغل بینی داشتم و بابی توجهی ماه پیش رفتم دکتر و گفتن تومور هست عمل انجام شد و با نمونه برداری از همین تومور مشخص شد غضروف هم درگیر هست میشه راهنمایی کنید بایدچیکارکنیم
عمل انجام شده پیش دکتر بیماری های پوستی بوده الان ماروفرستادن پیش دکتر فک صورت

لطفاراهنمایی کنید خیلی درگیر هستیم
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
0
0
سلام دکتر عزیز از زحمات شما و همکاران تان کمال تشکر و قدردانی رو دارم :
جناب دکتر من بینیم مدتی جهت راست با ضایعات خشک و مدتی بعد اون طرف با ضایعات عفونی برنگ سبز به طوریکه که وقتی فین میکنم روی صورتم هم ترشح میکنه دکتر من تحت درمان متخصص قلب و عروق دکتر سیامک کاظمی اصل هم هستم برای ورم پا .
دکتر حال با این شرح حال با احترام نظرتون چیه ؟
()
رها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
0
0
سلام آقای دکتر ببخشید افزایش ضخیم ضخامت سینوس ماگزیلاری چپ خطرناک هست؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
0
0
سلام خسته نباشید من 38 سالمه 4سال پیش سردرد شدید داشتم دکتر مغزواعصاب رفتم با انجام ام ار ای وسی تی اسکن گفت سینوست کیست دارن متخصص گوش حلق بینی رفتم دارو نوشت شکر خدا خوب شدم اما دیگه ادامه ندادم برم دکتر باتوجه به اینکه الرژی هم دارم واز خارش گلوم ازسقف رنج میبرم لطفا راهنمای کنید بخاطر سینوسم دوباره سردرد دارم یا آلرژی اگه سردی حس کنم پشت چشم وناحیه صورتمواستخوان بینی ازداخل درد میگیره خواهش میکنم راهنمای کنید چون شهرستانم خدا خیرت بده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
0
0
با عرض سلام وخسته نباشید من خانمی28ساله هستم که چندماهی صورت سمت راست و بینی سمت راستم ورم کرده بود که به مرور زمان بیشتر شد اشک شدیدی هم از چشم سمت راست داشتم رفتم دکترتشخيص دادن کیست سینوزیت دارم که یک هفته ای میشه با عمل جراحی ازلثه وبيني قرارگرفتم"بهم گفتن دوهفته دیگه برم جواب نمونه برداری رو بگیرم امکان داره که این کیست یه نوع سرطان باشه ممنون میشم جوابم روبدين"باتشکر
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
0
0
ببخشیدمن یه کیست توسینوس سمت راست سرم دارم بایدچیکارکنم لطفاراهنمایی کنید؟بایدعمل کنم یا باداروخوب میشه
توروخداراهنمایی کنیدخیلی ناراحتم اخه
مدیر پایگاه
باسلام

شما باید تحت نظرپزشک متخصص باشید تا ایشان درمان مناسب را ارایه دهد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
0
0
سلام دکتر من 22سالمه سردرد های میگرنی دارم چند وقته پیش mirانجام دادم ونشون داده که یک غده سینوسی روی گونه سمت راستم هست به دکتر نشون دادم گفتن ربطی به سر درد نداره آیا این غده خطر ناک هست ?لطفا جواب بدین ممنونم
اعظم دهقان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
0
0
سلام،سرگیجه داشتم به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کردم برایم mri نوشت توی ام ار آی فهمیدم کیست سینوس دارم،توی سقف دهانم هم یک برآمدگی بوجود اومده،بنظرتون من چکار کنم آیا سرگیجه هام ربطی به کیست سینوس داره؟
مدیر پایگاه
باسلام
حتما باید متخصص مغزواعصاب و گوش و حلق و بینی مشورت شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
0
0
سلام دکتر دایی من به تومورمبتلا شده الان چندروزه بصورت ناخوداگاه ادرارمیکنه امکانش هست که توموربه مغزرسیده باشه؟اگه اینطور باشه جای امیدواری هست؟یادیرشده؟
کریمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
0
0
سلام من یک مرتبه اندوسکوپی وعمل کردم کیست سینوس راست دوباره اودکرده بااین که مرتب شستشو میکنم وترشح داره همراه خون بعضی موقع ممنون میشم راهنمایی وکمکم کنید
اسد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
0
0
سلام اقای دکتر .بنده الان دوبار در شیراز بخاطر گرفتگی بینی عملم کردن گفتن پلیپ داری حالا سردرد شدیدی گرفتم رفتم دکتر معز اعصاب ام ارا گرفتم.سینو سمت راستم کیست داره.چکار کنم.تو را خدا جواب بده
الهه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
0
0
من سمت چب بینیم یه بر جستگی داره بعد ۵ سال رفتم دنبالش که گفتن کسیت سینوسی و تومور توش نه سر درد نه خونریری هیچی نمونه برادی کردن هنوز جواب ندادن ولی پر استرسم ایا ممکن بد خیم باسه
مدیر پایگاه
باسلام
شواهدی که گفتید نشان ازبدخیمی ندارد اما درهرصورت توکل تان به خدا باشد و منتظرجواب قطعی آزمایش ها
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
0
0
سلام حدود۵ ماه است که تصادف کردم و صورتم آسیب شدید دیده بعد از عمل جراحی روی استخوان های صورت و پیشانی و بینی هنوز که هنوزه حس بویایی من رو اذیت میکنه از زمانی که تو آی سی یو بعد از تصادف به هوش اومدم متوجه شدم که حس بویایی ندارم و حدود دوماه دیگر بوهای خیلی خیلی آزار دهنده به بو میکردم تا الان نیز ادامه داره این در صورتیه که من بوی هیچ نوع ماده ای رو نمیفهمم فقط بوی بد تو همه جا تو بینیمه که باعث سردرد هم میشه و کلافم میکنه .چند ماهه که این مساله آزارم میده .به نظرتون بویاییم داره بر میگرده و اگه بر میگرده چرا بوی هیچ چیزی رو نمیفهمم فقط بوی آزار دهنده تو بینیمه خسته شدم .تورو خدا کمکم کنید راهنماییم کنید خسته شدم
بیگ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
0
0
سلام وقت بخیر هیپوپلاستیک سینوس به چه معناست
پدرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
0
0
سلام ببخشید من کیست سینوس سمت چپ دارم خلط پشت حلق دارم ترشحات حلق کاهش وزن پیدا کردم. راه درمانش چیه ممنون میشم.
زیدابادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
0
0
سلام کبست سینوس چیه دکترگفته کیست داری ایاخطرناکه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
0
0
سلام من ازگلوم خون میومد
ازصورتم عکس گرفتم
گفتن کیست دارم تو سینوس هام
بعد از ناحیه لثه عمل کردم و ضایعه رو خارج کردن بعد یک ماهه دوباره ازگلوم خون میاد عکس گرفتم گفتن بازم داری
این الان بدخیمه؟چیه
مدیر پایگاه
باسلام
آیا کیست قبلی نمونه برداری شده وبه پاتولوژی  ارسال شده است؟
آیا ازجواب آن مطلع هستید؟
آیا کیست جدید هم به پاتولوژی ارسال شده است؟
باید این نتایج را دانست تا به شما پاسخ داد.اما بهترین مشاور شما پزشک تان است
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: