کد خبر: ۴۸۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۱ - ۲۹ دی ۱۳۹۳ - 2015January 19
شفاآنلاین :محققان آلمانی متوجه شدند ژنی که سلول‌های ناسالم را از بین می‌برد طول عمر مگس‌های میوه را تا ۶۰ درصد افزایش می‌دهد.

به گزارش شفاآنلاین به نقل از هلث، محققان دانشگاه «برن» در آلمان با فعال کردن ژنی که سلول‌های ناسالم را از بین می‌برد روش جدیدی برای افزایش طول عمر ارگانیسم‌های زنده کشف کرده‌اند.

آنها متوجه شدند که با افزایش فعالیت یک ژن که سلول‌های آسیب‌دیده را هدف قرار می‌دهد، می‌توانند طول عمر مگس‌های میوه را تا 60 درصد افزایش دهند.

چنانچه این موضوع در مورد انسان‌ها نیز صدق کند می‌توان متوسط طول عمر افراد را در کشورهای توسعه‌یافته مانند آمریکا و انگلیس به بالاتر از 120 سال افزایش داد.

این دانشمندان متوجه شدند که ژنی به نام «ahuizotl» یا «azot» مانند یک کنترل‌کننده کیفیت سلولی عمل می‌کند و سلول‌های بیمار و ناسالم را از بین می‌برد.

تصور می‌شود که این ژن به ارگان‌های حیاتی مانند مغز یا روده کمک می‌کند تا سلول‌های ناسالم و بالقوه مضر نسازند.

محققان در یک مطالعه یک کپی اضافی از این ژن را به بدن مگس‌های میوه وارد کردند و متوجه شدند که بافت‌های این حشرات سالم‌تر و روند پیری آنها کندتر شد.

گفته می‌شود که انسان‌ها نیز ژن azot دارند که این موضوع امکان استفاده از این ژن را برای ابداع درمان‌های جدید ضد پیری فراهم می‌سازد.

دکتر «کریستا رینر» استاد زیست‌شناسی سلولی در دانشگاه برن که در این تحقیق شرکت کرده است، گفت: متوسط طول عمر مگس‌های مورد مطالعه ما 50 تا 60 در صد بیشتر از مگس‌های عادی شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: