کد خبر: ۴۸۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۲۹ دی ۱۳۹۳ - 2015January 19
شفاآنلابن-رئیس جدید هلال احمر در تشریح اولویت‌های کاری خود ضمن بیان اینکه هلال احمر یک نهاد مردمی با ماموریت‌های حاکمیتی است، گفت: یکی از مهمترین موضوعات ارتقای سطح امدادرسانی است چرا که با توجه به شرایط منطقه‌ای انواع و اقسام حوادث و بلایا در کشور ما رخ می‌دهد که باید آمادگی حداکثری در این زمینه داشته باشیم.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر سید امیرمحسن ضیایی صبح امروز در حاشیه مراسم معارفه خود به عنوان رئیس جمعیت هلال احمر و در جمع خبرنگاران ایجاد آمادگی در بالاترین سطح برای سازمان امداد و نجات را یکی از اهداف خود عنوان کرد و گفت:‌ در بخش کاهش خطرپذیری و آمادگی حداکثری باید به مرحله‌ای برسیم و به قدری توسعه و تقویت را در پیش گیریم تا بتوانیم در زمان بروز حوادث بهترین پاسخ را به حادثه دیدگان بدهیم.

وی با اشاره به تاثیر جوانان در پیشبرد اهداف بشردوستانه جمعیت هلال احمر گفت: سازمان جوانان بخش مهمی از جمعیت است که می‌توان از ظرفیت‌های حداکثری آن برای جذب و آموزش بشردوستانه جوانان بهره برد که در زمینه آموزش برنامه‌های زیادی وجود دارد.

وی با بیان اینکه همه سلیقه‌ها فارغ از نگاه سیاسی، اقتصادی و ... می‌توانند جذب هلال احمر شوند و در کمک به آسیب دیدگان موفق باشند گفت: بیش از یک میلیون جوان داوطلب در جمعیت هلال احمر وجود دارد که باید ساماندهی شوند.

وی تقویت امداد هوایی را یکی دیگر از برنامه‌های جمعیت هلال احمر دانست و گفت: سال گذشته مجلس و دولت اعتبارات خوبی را برای جمعیت هلال احمر در زمینه خرید بالگرد در نظر گرفتند اما اطلاع دارید که خرید بالگرد پیچیدگی‌های خاص خود را دارد اما در فاز اول در نظر داریم برای هر استان یک بالگرد خریداری شود.

وی همچنین در مورد آمادگی جمعیت هلال احمر برای پاسخگویی به حوادث نیز گفت: همه انبارهای جمعیت هلال احمر از اقلام امدادی پر است.

وی همچنین در مورد تغییر و تحولات مدیریتی جمعیتی هلال احمر گفت: ملاک ما شایسته سالاری و استفاده از ظرفیت‌های داخلی جمعیت هلال احمر است چرا که این جمعیت از افراد توانمندی برخوردار است که ظرفیت‌های بالای مدیریتی دارند.

وی در مورد استعفای دبیرکل جمعیت هلاال احمر نیز گفت: دبیر کل در سر جای خود قرار دارد.

وی همچنین با تاکید بر تعامل حداکثری با وزارت بهداشت گفت: جمعیت هلال احمر می‌تواند بازوی پرتوان وزارت بهداشت باشد اما در زمینه اقدامات مشترک همچون اورژانس جاده‌ای می‌توانیم به تفاهماتی دست یابیم و بر همین اساس طی هفته آینده جلسه‌ای با معاون درمان وزارت بهداشت خواهیم داشت تا هماهنگی‌های حداکثری در زمینه درمان و به خصوص امداد جاده‌ای حاصل شود چرا که شایسته نیست در حوادث جاده‌ای هلال احمر و اورژانس متحد نباشند.

وی در مورد برخی ادغامات نیز گفت: هلال احمر یک نهاد غیر دولتی است و قرار نیست با هیچ یک از وزارتخانه‌ها ادغام شود اما ممکن است برخی از اختیارات وزارت بهداشت به این جمعیت واگذار شود.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر با وزارت بهداشت و علوم سرفصل‌های مشترک زیادی دارد گفت: به امید خدا دانشگاه بین المللی هلال احمر افتتاح خواهد شد که 70 درصد دانشجویان آن اتباع خارجی خواهند بود.

لزوم توجه به بهداشت روان آسیب دیدگان در زمان بروز حوادث

نماینده جدید ولی فقیه در جمعیت هلال احمر نیز بر ارائه آموزش‌های رفتاری و فرهنگی به امدادگران در زمان بروز حوادث تاکید کرد.

حجت الالسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالحسین معزی در حاشیه مراسم معارفه خود به عنوان نماینده جدید ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به اهمیت آموزش‌های بشردوستانه به داوطلبان زمان وقوع حوادث و بلایا گفت: داوطلبان باید علاوه بر دریافت آموزش‌های امدادی، آموزش نحوه برخورد با حادثه دیدگان را نیز فرا گیرند تا در زمان بروز حوادث و بلایا بتوانند از نظر عاطفی و روانی نیز به مصدومان حوادث یاری دهند.

وی با بیان اینکه قطعا در زمینه آموزش‌های بشردوستانه شاهد تحولی در دفتر نماینده ولی فقیه خواهیم بود، افزود: در زمینه آموزش مسائل فرهنگی نیز برنامه‌هایی در قالب برگزاری جشنواره و ... خواهیم داشت.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: