کد خبر: ۴۸۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۲۹ دی ۱۳۹۳ - 2015January 19
وزيربهداشت در نشست هيات امنا:
شفاآنلاین-دومین نشست هيات امناي دانشگاه در سالجاری با حضور دکتر هاشمی وزیر بهداشت و اعضای هیات امنا صبح یکشنبه 28 دیماه در تالار شهیدبهشتی برگزار شد.

به گزارش شفا آنلاین،این نشست با حضور اعضای هیات امنا؛ دکتر مخبر دزفولی رئیس ستاد اجرایی فرمان امام،  دکتر ولایتی مشاور عالی مقام معظم رهبری ، دکتر ولی ا... سیف رئیس بانک مرکزی ، دکتر ایرج فاضل نماينده وزير بهداشت در شورايعالي نظام پزشكي، دکتر امیدوار رضایی عضو هیات امنا ، دکتر  محمد کریم شهرزاد عضو هیات امنا  و همچنین دکتر حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت و معاون کل وزارت بهداشت ، دکتر امين لو مشاور وزير بهداشت در امر برنامه و بودجه و دبير مجامع، شوراها و هيات هاي امنا،  دکتر ضیائی معاون آموزشی وزیر ، دکتر آقاجانی معاون درمان وزیر، مهندس فرزان ، معاونان دانشگاه و نمایندگان معاونتهای ستادی وزارت بهداشت برگزار شد.



دکتر هاشمی وزیر بهداشت دولت یازدهم در این نشست ضمن تقدیر از زحمات مسوولان دانشگاه و اعضای هیات امنا خاطرنشان کرد: بخش عمده ای از مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی باید دارای پوشش خدمات درمانی شود و از ظرفیتهای موجود بهتر استفاده کرد .

دکتر هاشمی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای شناسایی املاک قابل تبدیل به احسن دانشگاه پیشنهاد داد جلسه ویژه هیات امنا درخصوص توسعه فضاهای دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و طرحهای توسعه ای اعم از سرمایه گذاری و خدماتی ، آموزشی  و پژوهشی تا پایان سال تشکیل شود.



وزیر بهداشت با اشاره به همکاریهای اعضای هیات امنا و شهرداری اظهار امیدواری کرد که  دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی بتواند حداقل 5 هزار تخت مدرن به مجموعه تحت مدیریت خود اضافه کند.

دکتر هاشمی با تاکید بر این که دانشگاه باید ماموریتهای خود را تغییر دهد گفت: این دانشگاه با بیش از نیم قرن سابقه درخشان باید فعالیتهای خود را به صورت بین المللی و در خارج از مرزها گسترش دهد و همچنین از فرصتهای آموزشی موجود در منطقه آسیای میانه و کشورهای همسایه نظیر عراق، سوریه و لبنان استفاده کند تا بستر مناسبی برای ادامه تحصیل جوانان مسلمان به ویژه شیعه فراهم شود.

وی افزود: در عین حال در داخل کشور نیز باید مطابق با استانداردهای بین المللی ارتقا یابیم. قطعا  فضای مناسب در بالندگی آموزش عالی در محیطهای دانشگاهی ما به ویژه این دانشگاه که شاخص است تاثیر بسیاری دارد.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود همکاری شهرداری و بانک با پروژه های دانشگاهی را باعث ایجاد تحولی عظیم در حوزه خدمات ، آموزش ، پژوهش و اعتبار دانشگاه دانست.

وی یکی از آرزوهای خود را ایجاد مرکز سوانح و سوختگی مجهز در تهران برشمرد و گفت: تهران از نظر سوانح و سوختگی بسیار آسیب پذیر است و امیدوارم بتوانیم با آخرین استانداردهای بین المللی در زیر مجموعه این دانشگاه یک مرکز مجهز برای ارایه خدمت به مردم داشته باشیم. ضمنا در توسعه فضاهای فیزیکی باید به موضوع جایابی از نظر مناطق آسیب پذیر و زلزله خیز و دسترسی مناسب نیز دقت ویژه بعمل آید.

دکتر هاشمی در خاتمه سخنان خود با بیان این نکته که در شرق تهران باید چند مرکز درمانی مجهز اضافه شود خاطرنشان کرد: در بحث توسعه نباید به کم راضی شویم و باید افق خیلی بلندی را در پیش روی دانشگاه ببینیم و انشاءا... در سالهای آتی شاهد دستیابی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به موقعیتهای ممتاز در منطقه باشیم.

دکتر حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت و معاون کل وزارت بهداشت نیز در سخنان خود ضمن تقدیر از تلاشهای مسوولان دانشگاه اظهار امیدواری کرد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بتواند الگویی برای سایر دانشگاههای کشور در حوزه  درمان و آموزش باشد.

وی با اشاره به رسالت مهم  دانشگاه در پاسخگویی به نیازهای درمانی مردم و آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز جامعه گفت: ارایه خدمت به بیماران دردمند و پاسخگویی به افراد نیازمند یکی از مهمترین اهداف دانشگاه است که با اجرای طرح تحول سلامت دانشگاه توانسته است در قالب بسته های خدمتی بالاترین خدمات را ارائه دهد و این کار بسیار بزرگ و پسندیده ای است.

دکتر حریرچی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی را بعنوان دانشگاه پیشرو کشور برشمرد و گفت: امیدوارم در آینده این دانشگاه از لحاظ فعالیتهای پژوهشی هم رتبه های بالایی را در منطقه به خود اختصاص دهد و با اتخاذ سیاست های صحیح وضعیت پژوهشی در دانشگاه ارتقا یابد.

در ابتدای نشست مذکور همچنین دکتر امین لو ضمن تقدیر از تلاشهای مسوولان دانشگاه ، توفیقات حاصل شده در دانشگاه را تبریک گفت و با اشاره به آنالیز گزارشهای ارسالی از دانشگاههای کل کشور از مسوولان دانشگاه خواست این گزارش تحلیلی که مشخص کننده جایگاه دانشگاه در کشور براساس شاخصهای تعیین شده است را مورد بررسی قرار دهند.

در ادامه دكتر پیوندی رئیس دانشگاه در سخنان خود ضمن تبریک ایام ماه ربیع الاول، تقارن برگزاری دومین نشست هیات امنای دانشگاه در سالجاری با این ایام را به فال نیک گرفت و اظهار امیدواری کرد که منشا خیر و برکت برای دانشگاه و وزارت بهداشت باشد .

وی ضمن تشکر از حمایتهای وزیر بهداشت و اعضای هیات امنا، به ارایه گزارشي اجمالي درخصوص وضعیت، عملكرد، دستاوردها، برنامه های آتی، چالشها، ایده ها و شاخصهای دانشگاه علوم پزشكي شهيدبهشتي در حوزه های آموزشی، بهداشتی، درمانی، پژوهشی، دانشجویی و فرهنگی، توسعه مدیریت و منابع و غذا و دارو  در سال جاری پرداخت .

سپس گزارش حسابرسی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی توسط حسابرس قرائت شد که مورد قبول اعضای هیات امنا قرار گرفت.

در ادامه نشست دکتر پیوندی پیشنهادات اختصاصی دانشگاه را مطرح کرد که مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت و  برخی از این پیشنهادات نیز به تصويب رسید.

گفتنی است در نشست مذکور دکتر محمد مخبر دزفولی ، دکتر کریم شهرزاد، دکتر امیدوار رضایی، دکتر ولایتی ، دکتر ضیایی ، دکتر آقاجانی و...  نیز ضمن بیان سخنانی به ارایه نظرات، پیشنهادات و راهکارهای خود پرداختند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: