کد خبر: ۴۸۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۰ - ۲۹ دی ۱۳۹۳ - 2015January 19
وزير بهداشت:
شفاآنلاین-وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اگر بودجه سال آینده دچار تلاطم و اشکال نشود، کمک ما در بخش دارویی حتما بیش از یارانه 90 درصدی دولت که تاکنون بوده است خواهد بود.
به گزارش شفاآنلاین، دکتر سیدحسن هاشمی در حاشیه افتتاح اولین بخش نسل جدید تعیین توالی‌های ژنتیکی در موسسه پزشکی نسل امید در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره خدمات دولت به بیماران صعب‌العلاج گفت: نهایت تلاش‌مان آرامش بیماران صعب العلاج و خانواده‌های آن‌هاست.
وی افزود: سال آینده در سراسر کشور مراکزی برای بیماران صعب العلاج مشخص خواهد شد که اینها خدمات جامع به بیماران مبتلا به سرطان از جمله شیمی درمانی و اشعه درمانی ارائه خواهند کرد.
وزیر بهداشت این خدمت را حداقل کار دولت در سال آینده برای بیماران صعب العلاج برشمرد و گفت: سرمایه گذاری‌ امسال ما در ایجاد زیرساخت‌هاست.
هاشمی همچنین اقدامات موسسه نسل امید (مجتمع کنترل اختلالات رشد، تکامل و ناهنجاری‌های زمان تولد) را ارزشمند خواند و افزود: آزمایشگاه نسل جدید تعیین توالی های ژنتیکی یکی از خدمات جدیدی است که در کشور و بلکه در منطقه برای تشخیص اختلالات ژنتیکی جنین بی نظیر است.
وی با اشاره به آمادگی این موسسه برای ارائه خدمات به مردم، جایگاه جهانی ایران در علم ژنتیک را بسیار خوب دانست و گفت: بنده سال‌ها پیش در موسسه بین المللی سلامت آمریکا در مریلند دیدم متخصصان علم ژنتیک که در ایران فارغ التحصیل شده بودند جزو بهترین‌ها بودند.
هاشمی افزود: مطمئن هستم که این رشته فارغ التحصیلان ارزشمندی بسیاری دارد که در کشور و منطقه در حال خدمت هستند.
وزیر بهداشت گفت: اینکه مراکزی همچون موسسه نسل امید به همت خیرین و نیکوکاران در کشور گسترش یابند و این خدمات در دسترس همه مردم به ویژه محرومین در نقاط دور دست قرار گیرد امیدبخش است.
وی افزود: به وجود چنین مراکز، متخصصان و نیکوکارانی که همت می‌کنند و این امکانات در اختیار مردم قرار می‌دهند افتخار می‌کنیم.
هاشمی ابراز امیدواری کرد: دانشگاه های علوم پزشکی کشور نیز بتوانند بیش از گذشته از خدمات مجموعه هایی چون موسسه پزشکی نسل امید استفاده کنند.
وزیر بهداشت در ادامه یکی از مشکلات حوزه سلامت را عدالت در سلامت و دسترسی مردم به خدمات سلامت محور برشمرد و گفت: در حال حاضر یکی از عوامل مهم در توسعه یافتگی دسترسی به نوع خدمات سلامت است که از این بابت متاسفانه هنوز فاصله زیادی با استانداردها داریم.
وی افزود: امیدواریم توجه دولت به حوزه سلامت روز افزون و این موضوع در دولت‌های آینده نیز تکرار شود.
هاشمی گفت: واقعیت این است که بیش از دو دهه در بخش خدمات عقب ماندگی داریم، ولی از نظر دانش در مرز دانش در حال حرکت هستیم و بالاخره خداوند کمک می‌کند و عزیزانی در همه رشته‌‌ها هستند که اجازه نمی‌دهند بین ما و کشورهای پیشرفته فاصله ایجاد شود.
وی افزود: این یک واقعیت است که هنوز با آن عدالت که دسترسی به خدمات است فاصله داریم و امیدواریم در آینده همینطور که جهت‌گیری دولت و مجلس هست به مقصود مدنظر برسیم تا مردم در صورت بیماری جز رنج و درد بیماری نگرانی دیگری نداشته باشند.

واحد مرکزی خبر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: