کد خبر: ۴۸۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۲۸ دی ۱۳۹۳ - 2015January 18
شفاآنلاین-مدیرعامل شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران، با اعلام اینکه خط تولید ماسک نانو آماده بهره‌برداری است، گفت: اگر وزارت بهداشت پیش از پایان‌سال مجوز تولید را صادر کند، تولید آن را شروع می‌کنیم.

به گزارش شفا آنلاین، مسعود رجب‌زاده افزود: خط تولید ماسک نانو در ایام دهه فجر افتتاح خواهد شد. کیفیت این ماسک با ماسک‌هایی که الان در بازار می‌بینید متفاوت است.

وی گفت: تولید این ماسک یک کار بین‌بخشی با همکاری سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر، شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران و یکی از موسسه‌های دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری است که ما دانش آن را صنعتی کرده‌ایم.

رجب زاده با تاکید بر اینکه همه افراد می‌توانند از آن استفاده کنند افزود: این ماسک علاوه بر جلوگیری از ورود ذرات به داخل ریه، از نفوذ میکروارگانیسم‌ها و میکروب‌ها، باکتری ها و ویروس‌ها نیز جلوگیری می‌کند و آنها نمی‌توانند از این صافی عبور کنند. این ماسک ایمنی فردی را که از آن استفاده می‌کند کاملا تأمین می‌کند.

ماسک نانو جایگزین ماسک معمولی می شود

مدیرعامل شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران افزود: ماسک شکل و ظاهر معمولی دارد اما یک لایه از پوشش داخلی آن نانو است است یعنی با پوششی از ذرات نانو پوشیده شده است که این پوشش از ورود ذرات جلو‌گیری می‌کند.

رجب زاده با اشاره به اینکه اول تولید این ماسک را برای حجاجی که در تشرف به مکه دچار بیماریهای مسری می‌شوند یا برای زائران عتبات عالیات مدنظر داشتیم افزود: اما با توجه این‌که اقشار مختلف جامعه از جمله نیروهای انتظامی مستقر در خیابان‌ها، پرسنل شهرداری، افرادی که در معادن کار می‌کنند و بسیاری از افراد دیگر با ریزگردها، گردوغبار و آلودگی هوا مواجه هستند تصمیم گرفتیم میزان تولید این ماسک را بالا ببریم.

مدیرعامل شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران با تاکید بر اینکه بسیاری از جراحان، دندان‌پزشکان، پزشکان، پرستاران و کلیه افرادی که در مقوله درمان فعالیت می‌کنند در معرض انتقال بیماری از سوی بیمار هستند، خاطر نشان کرد: هدف ما تعمیم این ماسک برای مصرف است، به‌طوری که الگوی ماسک نسبتا معمولی را عوض کنیم تا ماسکی با کارآیی بالاتر داشته باشیم. ضمنا قیمتی را مدنظر داریم تا افراد مختلف جامعه بتوانند از این محصول بهره ببرند.

وی خاطر نشان کرد: خط تولید آن نصب شده و آماده بهره‌برداری است. اگر وزارت بهداشت پیش از پایان‌سال مجوز تولید را صادر کند تولید آن را شروع می‌کنیم. البته الان به‌طور آزمایشی هم تولید کرده‌ایم.

  
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: