کد خبر: ۴۸۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۲۸ دی ۱۳۹۳ - 2015January 18
شفاآنلاین-یک روانشناس با اشاره به 4 الگوی ارتباطی سازشگر، سرزنشگر، حسابگر و گیج، گفت: افراد با الگوی ارتباطی گیج، احساس تنهایی وحشتناک و بی‌هدفی می‌کنند که این الگو در نهایت عدم سلامت روان آنها را در پی خواهد داشت.
به گزارش شفا آنلاین،حکیمه آقایی با اشاره به 4 الگوی ارتباطی سازشگر، سرزنشگر، حسابگر و گیج، اظهار داشت: افرادی که الگوی ارتباطی‌شان گیج‌کننده است از کلمات نامربوط و بی‌معنی استفاده می‌کنند. پیام درونی آنها این است که کسی توجهی به من نمی‌کند و جایی بین دیگران ندارم.

وی افزود: عمل و حرف‌های افرادی که از این الگو پیروی می‌کنند با آنچه دیگران می‌گویند و کاری که می‌کنند نامربوط است.

*صدای افراد با الگوی گیج مرتب بالا و پایین می‌رود

این متخصص حوزه بهداشت روان ادامه داد:‌ افراد با الگوی ارتباطی گیج جواب بجا نمی‌دهند و احساس درونی آنها به افرادی مات و مبهوت شباهت دارد، همچنین صدای این افراد موقع گفت‌وگو مرتب بالا و پایین می‌رود.

*افرادی که عدم تمرکز فکری دارند

وی افزود: صدای فردی که الگوی ارتباطی گیج دارد با کلماتی که استفاده می‌کند نمی‌خواند و ممکن است بی‌دلیل آهسته و بلند شود، چرا که فکر او در جایی متمرکز نیست.

*افراد با الگوی ارتباطی گیج احساس تنهایی می‌کنند

آقایی ادامه داد: افراد با الگوی ارتباطی گیج سوالات دیگران را نشنیده می‌گیرند و با کلمات نامربوط به آن پاسخ می‌دهند. افراد با این الگوی ارتباطی احساس تنهایی وحشتناک و بی‌هدفی می‌کنند که در نهایت عدم سلامت روان آنها را در پی خواهد داشت.

*افرادی که مانند فرفره دور خود می‌چرخند

این روانشناس خاطر نشان کرد: افرادی که الگوی ارتباطی شان گیج‌کننده است مانند فرفره‌ای هستند که بی‌وقفه به دور خود می‌چرخد بدون اینکه بداند به کجا می‌رود.
فارس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: