کد خبر: ۴۸۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵:۰۰ - ۲۸ دی ۱۳۹۳ - 2015January 18
وزير بهداشت :
شفاآنلاین-وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نیروهای مسلح ظرفیت فراوانی برای یاری رسانی به نظام سلامت دارند و از این ظرفیت می توان برای ساخت بیمارستان ها و مراکز درمانی استفاده کرد.
به گزارش شفاآنلاین، دکتر هاشمی در مراسم افتتاح داروخانه 29 فروردین نیروی زمینی ارتش افزود: در شرایط فعلی نیروهای مسلح با امکانات گسترده ای که در سراسر کشور دارند می توانند به یاری نظام سلامت بشتابند.
وی گفت: هنوز خدمات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در برخی مناطق کشور وجود ندارد و برخی مناطق از این خدمات محروم هستند.
وی با بیان اینکه دولت از تمام ظرفیت ها برای ارائه خدمات درمانی و بهداشتی در کشور استفاده کرده است، افزود: نواقصی در ارائه این خدمات وجود دارد که می توان با بکارگیری توان نیروهای مسلح آن را برطرف کرد.
وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرد: پس از این شاهد افتتاح داروخانه های زنجیره ای 29 فروردین که خدمات تخصصی دارویی ارائه می دهد در سراسر کشور باشیم.
وی افزود : وزارت بهداشت تمایل دارد تا اداره داروخانه های 570 بیمارستان در اختیار وزارت بهداشت را در سراسر کشور به شکل هلدینگ به مجموعه های دیگر واگذار کند.
دکتر هاشمی با بیان اینکه مدیریت نظام پولی دارو در کشور ما بسیار دشوار است، گفت: امیدواریم با بکارگیری امکانات دولت الکترونیک و تجربیات مجموعه های توانمند، از قاچاق دارو در کشور جلوگیری شود.
وی افزود : همچنین باید اقداماتی در زمینه شناسایی اصالت اقلام دارویی صورت گیرد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: