کد خبر: ۴۸۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۲۸ دی ۱۳۹۳ - 2015January 18
متخصص زنان، زایمان و نازایی در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین: اکثر خانم ها به خاطربرخي باورهاي غلط از انجام زایمان طبیعی واهمه دارند .به همين خاطر برای فرار از درد و سختی های ناشی ازآن به سزارین بيشترعلاقمندند.اين درحالي استكه حال زایمان طبیعی ترس ندارد و دردش هم کشنده نیست.

دکتر فرحناز معصومی-متخصص زنان وزايمان- در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن بيان اين مطلب درباره این که چه افرادی مناسب زایمان طبیعی هستند؛ اظهار کرد: در حقیقت هر زن بارداري به شرط آن که فاقد مشکل باشد و نوزاد هم درشت نباشد کاندید انجام زایمان طبیعی می شود.

وی تأکید کرد: البته در برخی مواقع که لگن مادر به اندازه مطلوب نباشد و مبتلا به بیماری های قلب و عروق و اعصاب و سایر بیماری ها باشد نیز امکان انجام زایمان طبیعی وجود ندارد.

وی با تأکید بر این که زایمان در کنترل پزشک است و بیماران نباید از زایمان طبیعی بترسند؛ در خصوص بهترین زمان سن زایمان افزود:بي ترديد هر چه كه سن زايمان زیر 35 سال باشد به طورطبيعي عوارض اش هم کمتر خواهد شد.

معصومی هشدارداد: زایمان در صورت افزایش سن مادر میزان ابتلا به دیابت و فشارخون را بالا می برد اما از طرفی زایمان به دلیل خطرآفرینی نباید زیر 15 سال هم انجام شود.

وی توصیه کرد: زوجینی که مشکلی برای باروری ندارند؛ آن را به تأخیر نیندازند و زودتر بچه دار شوند. برای نمونه زوجی که 10 سال از ازدوجشان می گذرد و به بهانه های مختلف نظیر ادامه تحصیل و کار و... آن را به تعویق می اندازند امکان دارد که در زمان تمایل به بچه داري دچار مشکل شوند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: