کد خبر: ۴۸۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۵ - ۲۸ دی ۱۳۹۳ - 2015January 18
عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاور خانواده ایران در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاور خانواده ایران شادبودن را موجب ایجاد انرژی در فرد و با لطبع دیگران دانست و به بیان مهم ترین مولفه های دستیابی به آن پرداخت.

دکتر مسعود غفاری در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین تأکید کرد: شاد بودن موجب می شود تا فرد رفتاری کارآمد داشته باشد اما درعین حال غم زدگی، خشم و افسردگی موجب انتقال انرژی های منفی به دیگران، برخورد ناسالم و حتی درگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: در واقع شاد بودن را باید یک امتیاز برای اجتماع و سازگاری در نظر گرفت. به علاوه این که، در مدیریت کلان جامعه براي ایجاد شادی میان مردم باید شرایطی نیز ایجاد شود.

این روانشناس افزود: در اصل شاد بودن زماني به وجود می آید که فرد احساس بُرد کند نه باخت. زیرا فرد در صورت احساس باخت با افسردگی و در صورت احساس اجهاف و نابرابری در حقش دچار خشم و نا برابری می شود.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین باید شرایطی برای احساس بُرد افراد جامعه فراهم شود و آن در فضایی امکان پذیر است که نیازهای زیستی، روانی، اجتماعی و معنوی فرد از لحاظ شرعی، در حد سالم، اخلاقی و قانونی نیز برآورده شود تا فرد به 6 مولفه زیر برسد:

امنیت جانی ( چیزی که در عراق، سوریه و افغانستان وجود ندارد)

امنیت مالی( یعنی فرد چشم انداز منفی از زندگی نداشته باشد)

امنیت خانوادگی( یعنی فرد احساس کند که خانواده اش فرو نخواهد پاشید)

امنیت شغلی( در برنامه ریزی کلان اجتماعی باید آن گونه برنامه ریزی شود که تاکنون نشده. یعنی استعدادهای هر فرد از دوران دبستان شناخته شود، تا در آینده هرشخص در جای درستی قرار بگیرد)

امنیت سیاسی( امنیت سیاسی موجب سرمایه گذاری و برنامه ریزی های بلند مدت اقتصادی می شود)

امنیت اجتماعی( در کشورهای دارای هرج و مرج اجتماعی افراد به جای شاد بودن پریشان و مضطرب اند)

شاد بودن برای پولدارهاست؟

غفاری درپايان ادامه داد: شاد بودن هیچ ربطی به پولدار بودن ندارد، بلکه فرد برای شادبودن نیازمند سلامت روان، تعریف درست از زندگی، شخصیت سالم و نگاه مثبت است که همگی باید با مولفه های امنیتی نیز همسان باشد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: