کد خبر: ۴۷۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۲۶ دی ۱۳۹۳ - 2015January 16
شفاآنلاین :رئیس مرکز ملی علوم و فنون لیزر با بیان اینکه 40 نوع چشمه لیزری کاربردی در تحقیقات پزشکی و صنعتی رونمایی شد گفت: مقوله توسعه کاربرد لیزر و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان با جدیت در حال پیگیری است.
به گزارش شفاآنلاین، سید حسن نبوی در دومین نمایشگاه دستاوردهای مرکز ملی علوم و فنون لیزر ایران عنوان کرد: نمایشگاه امروز از نظر توان عملیاتی لیزر، کیفیت لیزر، سطح فناوری‌های زیرساختی و دامنه کاربری لیزر با نمایشگاه علوم و فنون لیزری که در سال 78 برگزار شد قابل مقایسه نیست که این موضوع نشانگر روند سریع پیشرفت فناوری لیزر در کشور است.

وی با بیان اینکه محدودیت‌ها در کشور مانع پیشرفت این علم نشده است خاطرنشان کرد: در دومین نمایشگاه لیزر میوه نهال اعتماد به جوانان در عرصه فناوری لیزر برداشت شده است.

نبوی افزود: در دومین نمایشگاه دستاوردهای علوم و فنون لیزر آخرین یافته‌های لیزر در بخش لیزرهای راهبردی و استراتژیک دیسک، فیبر و نیمه هادی ارائه شده است. همچنین مجموعه فناوری‌های زیرساختی برای این لیزرها در بخش‌های رشد بلور، اپتیک، لایه‌نشانی، مکانیک، برق و الکترونیک، متالوژی، خنک‌سازی و ساخت اتاق تمیز در این نمایشگاه در معرض دید قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه راهبرد مرکز علمی علوم و فنون لیزر ایجاد زیرساخت‌های فناوری لیزر است، اظهار داشت: امیدواریم با ایجاد این زیرساخت‌ها بتوانیم در بلندمدت این فناوری را کاملا در کشور بومی‌سازی کنیم.

به گفته نبوی بخش‌هایی از نمایشگاه لیزر به فناوری نانو، بیواتونیک، اسپکتروسکپی و فراوری مواد اختصاص داده شده است.

وی درخصوص دستاوردهای جانبی نمایشگاه توضیح داد و گفت: لیزرپزشکی، لیزرصنعتی و منابع لیزری تحقیقاتی حاصل از تحقیقات راهبردی محققان از دستاوردهای جانبی این نمایشگاه هستند.

وی اظهار داشت: لیزرپزشکی در بخش تشخیص و درمان برای کشور راهبردی است که مرکز ملی علوم و فنون لیزر علاوه بر ایجاد فناوری و بسته دانش فنی در تعاملی تنگاتنگ با حوزه سلامت به ویژه وزارت بهداشت و اداره کل تجهیزات پزشکی بسترهای اجرایی و عملیاتی این زمینه‌ها را در کشور فراهم کرده است.

رئیس مرکز ملی علوم و فنون لیزر ‌ یادآور شد: مقوله توسعه کاربرد لیزر و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، فناوران و کارآفرینان در شاخه‌های لیزرهای صنعتی با جدیت در حال پیگیری است. 

نبوی افزود: مرکز ملی علوم و فنون لیزر تلاش دارد تا حلقه‌های مفقوده در زنجیره ارتباط با صنعت و دانشگاه را احیا کند که عملیات‌هایی در این زمینه در دست اجرا دارد.

وی همچنین درخصوص سیاست‌های این مرکز در ادامه توضیح داد و گفت: سیاست مرکز ملی علوم و فنون لیزر ایران، ایجاد بازار و بورس فناوری در لیزر است تا سرمایه‌گذاران و صاحبان ایده را از نظر موضوعی به اهداف و راهبردهای استراتژیک برساند.

رئیس مرکز ملی علوم و فنون لیزر گفت: تعداد 28 غرفه در نمایشگاه به ارائه دستاوردهای مرکز ملی پرداختند که بیش از 40 نوع لیزر به نمایش گذاشته شده است که از لیزر فیبر نوری 6 کیلووات و دیسک 3.5 کیلووات نیز رونمایی شده است.





نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: