کد خبر: ۴۷۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۲۶ دی ۱۳۹۳ - 2015January 16
فوق تخصص قلب و عروق در گفتگو با شفا آنلاین تشریح کرد:
شفا آنلاین- فوق تخصص قلب و عروق گفت: وریدهای واریسی پا برجسته، قابل مشاهده و شبیه کلاف و در هم پیچیده و با چشم قابل رویت اند و به دو دسته اولیه و ثانویه تقسیم می شوند.
دکتر مصطفی بیات در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین در خصوص علت اولیه  واریس تصریح کرد: حدود دو سوم موارد اولیه واریس منشأ ارثی دارد، اما به طور کلی علت مشخصی ندارد و معمولأ در خانم ها نسبت به مردان نیز شایع تر است.

وی سن بروز واریس را در دهه دوم و سوم زندگی دانست و در خصوص واریس پا با علت ثانویه تصریح کرد: در این نوع ،وریدهای واریسی موقعی ایجاد می شوند که دریچه های لانه کبوتری دچار مشکل شوند و خون به سمت پائین می آید یا وریدها دچار التهاب شوند و یا همچنین فشار داخل وریدی به صورت نا متناسبی بالا رود؛ برای نمونه در بیماران قلبی یا کبدی.

به گفته متخصص داخلی قلب وعروق ، علت ثانویه بروز واریس ارجحیت جنسی ندارد، یعنی میزان شیوع آن در زنان و مردان نیز برابر است.

عضو انجمن آترواسکلروز کشور در خصوص مشکلات واریس نیز به شفا آنلاین گفت: واریس های پا از نظر علامت برای بیماران حس خوبی را به همراه ندارد، در واقع فرد احساس سنگینی در پا دارد، از طرف دیگر فرد از نظر زیبایی هم با مشکل مواجه می شود و در موارد شدیدتر پا ورم و در ناحیه قوزک پا نیز زخم ایجاد خواهد شد.

عوامل تشدید واریس کدامند؟

به گفته وی ایستادن های طولانی مدت، حاملگی در خانم ها و بیماری های قلبی در تشدید واریس  موثر به شمار می روند اما بیماری های قلبی علاوه بر تشدید منجر به ایجاد واریس می شود.

درمان واریس در مراحل خفیف یا پیشرفته

فوق تخصص قلب وعروق درباره درمان واریس هم بیان کرد: در مراحل اول واریس نیازی به درمان خاصی جز استفاده از جوراب های مخصوص واریس  ندارد. بلکه تنها توصیه ما به آنها پرهیز از ایستادن های طولانی مدت است.

وی همچنین افزود: اما در صورتی که فرد از نازیبایی واریس رنج می برد، می توان برای درمان از لیزر و مواد اسکلروزان نیز استفاده کرد اما در موارد خیلی حاد درمان قطعی جراحی است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: