کد خبر: ۴۷۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۲۲ دی ۱۳۹۳ - 2015January 12
شفا آنلاين-اگر به طور مکرر دچار عفونت ادراري مي شويد، پزشک اين مشکل را از نظر آناتوميک نيز بررسي خواهد کرد. برخي افراد به صورت مادرزادي در اين زمينه مشکل دارند به طوري که ادرار به طور کامل دفع نمي شود يا اين که به ميزناي بر مي گردد. اين امر باعث عفونت مي شود.

به گزارش شفا آنلاين،فخري خانم مدتي بود که دچار عفونت مثانه شده بود. پزشک گفته بود که علاوه بر بارداري، بعضي از انواع روش هاي پيشگيري از بارداري و حتي يائسگي مي تواند در بروز عفونت مثانه نقش داشته باشد يا اين عفونت را بدتر کند.


* به علت نبود استروژن در زنان يائسه، در لوله ادراري تغييراتي به وجود مي آيد و به عفونت مستعد مي شود. به همين دليل در زنان يائسه، عفونت لوله ادراري شايع تر است.

* بارداري، خطر عفونت لوله ادراري را افزايش مي دهد زيرا هورمون استروژن بيشتري توليد مي شود. اين هورمون عضلات مثانه و ميزناي را شل مي کند. با شل شدن اين عضله، احتمال بروز عفونت افزايش مي يابد.

* استفاده از ديافراگم (دستگاه جلوگيري درون رحمي) خطر عفونت لوله ادراري را افزايش مي دهد.

* ديابت و بيماري هاي ديگر که بر عملکرد سيستم ايمني تأثير مي گذارد، خطر اين نوع عفونت را افزايش مي دهد.

* اين عفونت در صورت درمان نشدن، مي تواند آسيب دائمي به کليه ها برساند.

* در زنان بارداري که دچار اين عفونت مي شوند، احتمال تولد نوزاد زودرس يا با وزن پايين افزايش مي يابد.

* در صورت ابتلا به عفونت مثانه، از مصرف نوشيدني هايي مانند آب ميوه مرکبات، قهوه و نوشيدني هاي حاوي قهوه بپرهيزيد.

* مصرف آب زياد ادرار را رقيق مي کند و با دفع باکتري از بروز عفونت ادراري پيشگيري مي کند.

* هر فردي بايد بعد از دفع ادرار و مدفوع هنگام تميز کردن، ابتدا قسمت جلو و سپس قسمت عقب را تميز کند، تا از انتقال باکتري از رکتوم به ميزناي پيشگيري شود.

* پس از نزديکي، به دستشويي برويد تا در صورت ورود باکتري به ميزناي، با تخليه مثانه دفع شود.

* مصرف آب زغال اخته از بروز عفونت ادراري پيشگيري مي کند. زغال اخته حاوي اسيدسولفوريک است که مانع از چسبيدن باکتري به ديواره مثانه مي شود.

* زناني که آب کمتري مصرف مي کنند، با خطر عفونت لوله ادراري رو به رو هستند زيرا کمتر نياز به ادرار کردن پيدا مي کنند. اين امر باعث مي شود باکتري که به مثانه راه پيدا کرده است، فرصت تکثير پيدا کند.

* استفاده از لباس زير و شلوارهاي تنگ با نگه داشتن حرارت، مي تواند باعث عفونت لوله ادراري شود.

* اگر به طور مکرر دچار عفونت ادراري مي شويد، پزشک اين مشکل را از نظر آناتوميک نيز بررسي خواهد کرد. برخي افراد به صورت مادرزادي در اين زمينه مشکل دارند به طوري که ادرار به طور کامل دفع نمي شود يا اين که به ميزناي بر مي گردد. اين امر باعث عفونت مي شود.

* ادرار خود را نگه نداريد، به محض نياز به دستشويي مراجعه کنيد.





نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: