کد خبر: ۴۷۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۰ - ۲۱ دی ۱۳۹۳ - 2015January 11
شفاآنلاين :آرژانتین فعالیت‌های مخفیانه یک شرکت داروسازی آمریکا را به دلیل آزمایش داروهای خطرناک در بیمارستانی در «بوینوس آیرس‌» محکوم کرد.
خبرگزاری فارس: آرژانتین یک شرکت داروسازی آمریکا را محکوم کرد

به گزارش شفاآنلاين، آرژانتین «الای‌لیلی» شرکت داروسازی آمریکا را به دلیل آزمایش داروهای خطرناک که به صورت مخفیانه بر روی بیماران بیمارستانی در «بوینس‌آیرس» (پایتخت آرژانتین)، صورت می‌گرفت، محکوم کرد.

آزمایشگاه‌های شرکت «الای‌لیلی» واقع در آرژانتین به دلیل آن‌که بدون رضایت بیماران آرژانتینی داروهای خطرناک با عوارض جانبی شدید را بر روی آن‌ها آزمایش می‌کردند، توقیف شدند.

به «ماریا بیتریز کربونه» یکی از بیماران آرژانتینی که به علت افسردگی در بیمارستان «آلمان» در «بوینس‌آیرس» بستری شده بود، وعده بهبود از طریق بهترین نوع درمان داده شده بود.

با این وجود به «کربونه» خبر ندادند که قرار است همچون یک موش آزمایشگاهی توسط بخشی از یک آزمایش دارویی مخفیانه این شرکت داروسازی آمریکا تحت درمان قرار گیرد.

جالب توجه است زمانی‌ که «الای‌لیلی» در حال انجام آزمایش مخفیانه در آرژانتین بود، به دلیل انجام اقدامات غیرقانونی مشابه در چند ایالت آمریکا از جمله «نیوجرسی» و «آلاسکا» در شمال شرقی این کشور تحت پیگرد قضایی قرار داشت.

«پاتریسیا ونگا» وکیل قربانیان آرژانتینی اعلام کرد که این شرکت داروسازی آمریکایی به پرداخت 62 میلیون دلار در آمریکا محکوم شده است؛ با این حال بدون اخذ مجوز مرتکب این تخلفات در آرژانتین شده است.

ناظران آرژانتینی بر این باورند که مدیران «الای‌لیلی» با وجود آگاهی از اثرات جانبی داروها، این‌گونه آزمایشات را در کشورهای در حال توسعه به منظور جمع‌آوری اسناد و مدارک لازم برای دفاع از خود در برابر دادگاه‌های آمریکایی انجام می‌دهند.

فارس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: