کد خبر: ۴۷۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۵ - ۲۱ دی ۱۳۹۳ - 2015January 11
شفاآنلاین-رئیس مرکز تحقیقات سوختگی با بیان اینکه بیماران دچار سوختگی از سه بعد جسمی، روانی و اقتصادی معلول می شوند، گفت: بیماران سوختگی تا پایان عمر نیاز به حمایت دارند از از آنان حمایتی نمی شود.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر محمدجواد فاطمی  افزود: بیماران دچار سوختگی از لحاظ جسمی دچار آسیب و از نظر روانی دچار افسردگی و انزوا می شوند.

وی خاطرنشان کرد: بیماران دچار سوختگی نیاز به فیزیوتراپی و لباس های مخصوص تا آخر عمر دارند و از سوی دیگر زندگی زناشویی و حضور در جامعه آنان دچار اختلال می شود.

وی تصریح کرد: بیماران دچار سوختگی حتی با خود نیز مشکل پیدا می کنند و خودکشی در آنان زیاد است بنابراین نیازمند تطابق و حمایت های اجتماعی هستند.

رئیس مرکز تحقیقات سوختگی گفت: اگر بیماران دچار سوختگی مجرد هستند باید برای آنان همسر مناسبی یافت و زمینه ورود آنان به محیط های تحصیلی و شغلی فراهم شود.

فاطمی یادآور شد: بیماران دچار سوختگی معمولا فقیر هستند و با هزینه های درمان سوختگی ، فقیرتر می شوند.



**برگزاری همایش ملی سوختگی

رئیس مرکز تحقیقات سوختگی در این گفت و گو همچنین از برگزاری همایش ملی سوختگی در ششم و هفتم اسفندماه امسال در تهران خبر داد .

فاطمی در این باره افزود: این همایش با حداکثر امتیاز بازآموزی برای اغلب گروه های پزشکی و با شعار «توانمندسازی بیماران دچار سوختگی» برگزار خواهد شد.
ایرنا
برچسب ها: بیمار ، سوختگی ، معلول
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: