کد خبر: ۴۷۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶:۰۰ - ۱۹ دی ۱۳۹۳ - 2015January 09
شفاآنلاین-پژوهشگران اصفهانی در ارزیابی فیزیکوشیمیایی روغن شتر مرغ ، موفق به اثبات تاثیر درمانی این روغن در تحرکات پوستی شدند.
به گزارش شفاآنلاین، رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: طرح پژوهشی ساخت و ارزیابی فیزیکوشیمیایی روغن شتر مرغ حاوی 5درصد بنزوئیل پروکساید، در این دانشکده انجام شد.
دکترمیناییان افزود: مریم روستایی از این طرح پژوهشی به شماره 390641 در قالب دکتری عمومی به راهنمایی دکتر شاه طالبی با موفقیت دفاع کرد.
مجری طرح هم با بیان اینکه آکنه بیماری پوستی چند عاملی است که غدد چربی و فولیکول مو را در گیر می کند گفت: بنزوئیل پروکساید یکی از معروفترین داروهای موضعی در درمان آکنه است که یکی از مشکلات عمده این داروها اثرات تحریکی روی پوست دارد.
خانم روستایی هدف این از این طرح را ساخت فوم امولسیونه روغن شتر مرغ حاوی بنزوئیل پروکساید دانست که که به دلیل داشتن روغن شتر مرغ اثرات تحریکی بنزوئیل پروکساید روی پوست را کاهش دهد.
وی با اشاره به اینکه این فرآورده، عوارض خشکی و تحریک پوستی ناشی از بنزوئیل پروکساید را ندارد گفت: این روغن همچنین غیر محرک، ضد التهاب و باکتریوستاتیک است و به عنوان یک حامل خوب برای افزایش نفوذ دارو به پوست عمل می کند
به گفته مجری طرح میکروپارتیکلهای بنزوئیل پروکساید با روش تبخیرحلال تهیه شد و پایه فوم در16 فرمولاسیون آماده و ارزیابی شد.
خانم روستایی افزود: براساس نتایج این ارزیابی، فرمولاسیون شماره 16 با اجزای 5درصد بنزوئیل پروکساید میکرونایز و 2درصد روغن شتر مرغ پس از ساخت کاملاً یکنواخت بوده و خصوصیت مناسب دارویی دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: