کد خبر: ۴۶۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۱۵ دی ۱۳۹۳ - 2015January 05
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان در گفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین:
شفاآنلاین- نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه هلال احمر یک موسسه خیریه است گفت: رئیس جدید هلال احمر باید دقت کند تا در جهت اهداف جمعیت هلال احمر تلاش کند.

دکتر مراد هاشم زهی نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان در گفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین درباره معیارهایی که در رئیس جدید هلال احمر باید وجود داشته باشد اظهار کرد: معیار هایی که برای ریاست جدید هلال احمر باید وجود داشته باشد را نمی توانیم از طرف خودمان وضع کنیم بلکه این معیارها براساس اساسنامه ای که برای آن وجود دارد اجرا می شود و رئیس هلال احمرنیزبرهمان مبنا انتخاب می شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه فردی که برای ریاست هلال احمر انتخاب می شود در واقع انتصاب نمی شود و سلسله مراتبی برای انتخاب آن فرد به عنوان رئیس جدید وجود دارد. بر اساس همین اساسنامه نیزدو نفر از کاندیدا های ریاست هلال احمر توسط شورای عالی هلال احمر انتخاب می شوند و از این دونفر نیز رئیس جمهوری یک نفر را برای ریاست هلال احمر انتخاب می کند.

دکتر هاشم زهی با بیان اینکه نقطه نظرات شخصی افراد و حتی نقطه نظرات شخصی بالاترین مقام اجرایی یعنی رئیس جمهور محترم کشور نیز خیلی درانتخاب جایگاه ریاست جمعیت هلال احمر دخیل نیست پیشنهاد کرد: شورای عالی هلال احمر فردی که بالاترین رای را کسب می کند برای ریاست جدید جمعیت هلال احمر به رئیس جمهور معرفی کنند تا ایشان هم حکم ریاست این فرد را صادرنماید.

وی تاکید کرد: رئیس جمهور منتظر است تا براساس اساسنامه دونفر از داوطلبان ریاست هلال احمر به ایشان معرفی شوند تا حکم را ابلاغ کنند. و به این شکل نیست که رئیس جمهور بگوید من کاری به انتخابات شورای عالی هلال احمر ندارم و خودم حکم ابلاغ فلان فرد را برای ریاست هلال احمر میزنم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: