کد خبر: ۴۶۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۹ - ۱۵ دی ۱۳۹۳ - 2015January 05
مشاور معاونت نظارت و برنامه ریزی رئیس جمهور در گفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین:
شفاآنلاین- مشاور معاونت نظارت و برنامه ریزی رئیس جمهور ضمن تشریح ویژگی های رئیس هلال احمر گفت: فردی که مسئولیت جمعیت هلال احمر را برعهده می گیرد باید دارای توانمندی های لازم باشد تا بتواند مدیریت بحران داشته باشد.

دکتر محمد رضا واعظ مهدوی  در گفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین درباره توانایی هایی که مورد نیاز سمت ریاست هلال احمر است اظهار کرد: فرد انتخاب شونده باید بتواند در شرایط بحرانی مدیریت بالایی داشته باشد و همچنین دارای تجاربی در مقابله با سوانح و وقایع غیر مترقبه باشد.

وی ادامه داد: فرد انتخاب شونده همچنین باید دارای قدرت بسیج، ذهن منسجم و سازمان دهنده در زمینه های بحرانی نیز باشد و از دغدغه و حساسیت های جامعه بشری برخوردار باشد

دکتر واعظ مهدوی اضافه کرد: ریاست جدید هلال احمر باید درمقابل دردها بی قرار باشد و هر ضایعه و صدمه ای که برای هر انسانی در اقساط نقاط جهان رخ میدهد را صدمه و آسیبی بر اعضاء و جوارح خود تلقی کند.

رییس انجمن علمی اقتصاد سلامت با بیان اینکه مدیریت قبلی هلال احمر توسط دکتر فرهادی صورت گرفته بود تصریح کرد: دکتر فرهادی احترام و اعتبار اجتماعی، صداقت و درستی و همچنین از حساسیت و دغدغه نسبت به همنوعان خود برخوردار بودندو کاملا فرد ممتاز و برجسته ای بودند و توانستند هلال احمر را به سطحی که مورد انتظار بود برسانند.

دکتر واعظ مهدوی اضافه کرد: امیدواریم مسئولی که بعد از دکتر فرهادی به ریاست هلال احمر منصوب می شود نیز بتواند شان این جمعیت انسان دوستانه را ارتقا ببخشد و  اهدافی که برای ریاست هلال احمر وجود دارد را عملی کند.

مشاور معاونت نظارت برنامه ریزی ریاست جمهوری، هلال احمر را یک موسسه غیر دولتی بزرگ دانست که بر اساس نیات و اخلاق انسان دوستانه برای کمک به انسان های نیازمند در سراسر جهان تشکیل شده است

  معاون اسبق وزیر رفاه خاطرنشان کرد: اهداف هلال احمر فراملی و فراتر از اقتضاعات و ویژگی های محلی، منطقه ای و قومی است که بر اساس قانون رفاه جامعه و تامین اجتماعی است.

وی افزود: برنامه ریزی رفاه اجتماعی در 4 حوزه بیمه های درمانی ، بیمه های اجتماعی، بازننشستگی و حمایت و امداد در سوانح باید سازمان پیدا کند ،اصلی ترین سازمانی که عهده دار مسئولیت امداد و سوانح است نیز هلال احمر است.

دکتر واعظ مهدوی تاکید کرد: اقدامات مناسب هلال احمر در نظام رفاه اجتماعی کشور، تامین امنیت و اطمینان، پیشگیری و همچنین مقابله با حوادث غیر طبیعی و سوانح غیر مترقبه نقش تعیین کننده ای دارد و بر همین اساس باید ساز و کارهای مقابله با بحران ها و وقایع غیر متقربه در هلال احمر سازمان پیدا کند و برنامه ریزی شود.

رییس انجمن علمی اقتصاد سلامت همچنین انتخاب رئیس جمعیت هلال احمر را داری یک روش قانونی و پیش بینی شده دانست وخاطرنشان کرد: در این شرایط قانونی افراد طبیعتا باید روی فرد مورد نظرشان به اجماع برسند و به آن فرد رای دهند. همچنین مجمع شورای جمعیت هلال احمر که شورای بسیار رفیعی است باید سوابق کاندیداهای ثبت نام کننده را بررسی کنند و فردی را که دارای این ویژگی ها است انتخاب کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: