کد خبر: ۴۶۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۱۳ دی ۱۳۹۳ - 2015January 03
شفا آنلاين-عضو شورای سلامت دهان وزارت بهداشت گفت: متأسفانه اغلب کسانی که برای سلامت دهان و دندان کشور تصمیم می‌گیرند رنج یک روستایی و مشکلات وی در حوزه دندان را درک نکرده‌اند.

به گزارش شفا آنلاين،علی یزدانی، عضو شورای سلامت دهان وزارت بهداشت اظهار کرد: اغلب کسانی که برای دندانپزشکی کشور تصمیم می‌گیرند رنج یک فرد روستایی که دندان‌های خود و خانواده‌اش دارای هزاران مشکل مانند آبسه دندان و پوسیدگی دندان است را لمس نکرده‌اند.


وی تصریح کرد: این حرف من بدان معنا نیست که در کشور افراد آشنا با مشکلات دهان و دندان مردم مناطق دور افتاده وجود ندارد بلکه بدین معناست که این گونه افراد به بازی گرفته نمی‌شوند.

این عضو شورای سلامت دهان وزارت بهداشت گفت:‌ متأسفانه دست‌هایی در دندانپزشکی در کار است که کارها به شکل اصولی و از پایه صورت نمی‌گیرد و انتقادات و ارائه راهکارهای ما به جایی نمی‌رسد و به قول شاعر "گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ما است /  آنچه البتّه به جائی نرسد فریاد است".

یزدانی افزود: متأسفانه گاهی موضوع خرید وسایل و تجهیزات دندانپزشکی در حجم و تعداد بالا در کشور مطرح می‌شود که در درمانگاه‌های روستایی و خانه‌های بهداشت و مناطق مختلف کشور مانند استان سیستان و بلوچستان تجهیزات، مواد و وسایل کافی وجود دارد ولی کسی حضور ندارد تا از این تجهیزات استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: برای مثال اخیرا تصمیمی اتخاذ شد که بر مبنای آن تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی به بخش دندانپزشکی و تجهیزات لازم برای آن مجهز می‌شود در حالی که قطعاً کارهای مهمتر و واجب‌تر از این موضوع را پیش‌رو داریم.





فارس





نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: