کد خبر: ۴۶۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۱۳ دی ۱۳۹۳ - 2015January 03
رئیس انجمن بیهوشی ومراقبتهای ويژه ایران در گفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین:
شفاآنلاین- رئیس انجمن بیهوشی ومراقبتهای ويژه ایران گفت: فردی که به عنوان رئیس هلال احمر انتخاب می شود بایدپزشک متخصص ودارای تجربه مدیریتی قوی ومرتبط با ماموریت های هلال احمر باشد.

دکترمحمد مهدی قیامت در گفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین درباره ویژگی های ریاست جدید هلال احمر اظهار کرد: باتوجه به گستردگی ارائه خدماتی که هلال احمر در کشور و دنیا دارد فردی که به عنوان ریاست هلال احمر انتخاب می شود باید به بحران ها ، مشکلات و سوانح طبیعی وحوادث غیرمترقبه آشنایی کافی داشته باشد.


معاون سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ ادامه داد: علاوه بر این ها فرد انتخاب شونده باید دراموراقتصادی، خدمات بین المللی، ارتباط با سیستم ها ، شناخت شرکت های دارویی مهارت لازم را داشته باشد تا بتواند خدمات را به صورت کارشناسی انجام دهد.

وی به اعضای شورای هلال احمر توصیه کرد: برای انتخاب ریاست هلال احمر به توانمندی ها، تخصص، کار آمدی وتجربه و تعهد فرد داوطلب توجه کنند.

دکتر قیامت با بیان اینکه در سال های گذشته هلال احمر نتوانسته جایگاه رفیعی را که باید در زمان بحران داشته باشد انجام دهد خاطرنشان کرد: اگر رئیس هلال احمربه شکل حرفه ای ومنطقی انتخاب شود موجب خواهد شد تا هلال احمر بتواند در جایگاه رفیعی خدمت کند.

رئیس انجمن بیهوشی ومراقبتهای ويژه ایران از دست دادن کارایی هلال احمر را از عوارض انتخاب دستوری رئیس هلال احمر دانست و تاکید کرد: زمانی که رئیس هلال احمر دستوری اتخاب شود مسلما زیر مجموعه های آن هم افردی خواهند بود که توانمندی و کارایی لازم را نخواهند داشت و همین موضوع موجب می شود تا حلقه معیوبی برای خدمت گذاری ایجاد می شود.

وی همچنین دکتر سید ابولقاسم موسوی جراح چشم ومعاون اسبق وزیررفاه وتامین اجتماعی را فردی توانمند وشایسته برای ریاست هلال احمر دانست و گفت: دکتر موسوی باتوجه به مسئولیتی که در حوزه سلامت، خدمات ، مدیریت مرکز درمانی و همچنین سابقه جبهه و جنگ ومدیریت کلان نظامی دارد یکی از افراد توانمندی است که می تواند هلال احمر را با مدیریت قوی به سوی اهداف متعالی تعیین شده پیش ببرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: