کد خبر: ۴۶۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۰ - ۱۱ دی ۱۳۹۳ - 2015January 01
دبیر شورای فناوری سلامت وزارت بهداشت:
شفاآنلاین-قانعی گفت: در صورتی‌که شواهدی برای استفاده از لیزر در درمان بیماری‌ها وجود داشته باشد، هزینه آن در کتاب تعرفه‌های پزشکی داده می‌شود.
به گزارش شفاآنلاین، مصطفی قانعی، دبیر شورای فناوری سلامت وزارت بهداشت در کنگره لیزر پزشکی ایران با اشاره به بیکاری فارغ التحصیلان رشته مهندسی پزشکی، گفت: درصورتیکه‌ دانشجویان رشته مهندسی پزشکی در قالب یک شرکت محصولی را در زمینه لیزر تولید کنند، شورای فناوری سلامت با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری تا 300 میلیون تومان وام اعطا می‌کند. در صورتیکه این شرکت، شرکتی قوی در زمینه تولید محصول باشد، وام آن تا 5 میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به نمایشگاه تجهیزات معاونت علمی، اظهار داشت: شورای فناوری سلامت وزارت بهداشت تا میزان 40 درصد هزینه محصول ارائه شده در نمایشگاه تجهیزات معاونت علمی را حمایت می‌کنند، در صورتیکه یک لیزر پزشکی جدید در این نمایشگاه ارائه شود، 40 درصد آن توسط معاونت علمی ریاست جمهوری، 40 درصد توسط وزارت بهداشت و 20 درصد باقی مانده آن به وسیله بیمارستان متقاضی لیزر پرداخت خواهد شد.

دبیر شورای سلامت وزارت بهداشت ادامه داد: در مواردی‌ که شواهدی برای استفاده لیزر در درمان بیماری‌ها وجود داشته باشد، هزینه آن در کتاب تعرفه‌های پزشکی وارد خواهد شد و با توجه به افزایش میزان تعرفه‌ها، بیمارستان‌ها لیزر را در درمان بیماری‌ها به کار خواهند برد.

قانعی با اشاره به سیاست‌های جدید وزیر بهداشت در خصوص لیزر‌های تولید داخل عنوان کرد: وزارت بهداشت در صورتیکه لیزر‌ در داخل کشور تولید شود، تعرفه‌هایی را بر واردات آن نوع لیزر‌ تعیین می‌کنند و در 3 تا 4 بنر حمایتی از تولید داخل آن حمایت می‌کند.

وی تصریح کرد: چنانچه لیزر برای موضوعی حائز اهمیت در سلامت استفاده شود، به طور متمرکز وزارت بهداشت خریداری و در بیمارستان‌ها توزیع خواهد شد.

دبیر شورای سیاست وزارت بهداشت در خصوص تجار وارد کننده لیزر بیان کرد: تعدادی از تجار وارد کننده، تجهیزات لیزر در کشور هستند. این افراد تثبیت بازار داخلی را در این زمینه دنبال می‌کنند، در صورتیکه شرکت خارجی فناوری را به شرکت تولید کننده انتقال دهد، بازار آن نوع لیزر به همان شرکت اختصاص می‌یابد، از این طریق ارزبری به داخل کشور صورت می‌گیرد. در این ارزبری 90 درصد سهم شرکت خارجی و 10 درصد به صورت رقابتی خواهد بود.

قانعی خاطرنشان کرد: در صورت شناخته شدن شرکت تولید کننده لیزر به عنوان شرکت داخلی، باید تهیه آن توسط بیمارستان‌ها از داخل کشور صورت گیرد و چنانچه تیم پزشکی به دنبال استفاده از لیزر با استاندارد‌های مشخص باشد، حمایت از آن در شورای فناوری سلامت گنجانده می‌شود.

وی ادامه داد: چناچه فردی بدون گرفتن وام قرارداد خود را در قالب طرح‌های کلان ملی تعریف کند و به محصول برساند از 5 صندوق موجود و 1 صندوق اختصاصی پزشکی حمایت خواهد شد.


باشگاه خبرنگاران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: