کد خبر: ۴۵۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۷ - ۰۹ دی ۱۳۹۳ - 2014December 30
شفاآنلاین-متخصص سم‌شناسی پزشکی قانونی متانول را بسیار خطرناک‌تر از اتانول دانست و بر کشنده بودن و کورکننده بودن مصرف آن تأکید کرد.
به گزارش شفا آنلاین،کامبیز سلطانی دبیر همایش سوء مصرف مشروبات الکلی در جمع خبرنگاران گفت: مصرف الکل در تمامی کشورهای دنیا یک معضل محسوب می‌شود و در ایران نیز به علت مسائل شرعی، این معضل پایین‌تر است.

وی ادامه داد: از آنجایی که ما در کشوری اسلامی زندگی می‌کنیم، هر چقدر این معضل پایین هم باشد، باز خوب نیست.

به گفته این متخصص سم‌شناسی، بروز تنازع، حوادث رانندگی و حوادث کار از جمله مواردی است که در کنار بیماری‌هایی نظیر انواع سرطان و پوکی استخوان ثمره مصرف الکل هستند.

سلطانی به مجهز بودن پلیس و پزشکی قانونی به دستگاه الکل‌سنج تنفسی از سال 83 اشاره کرد و گفت: با توجه به نوسانات نرخ دلار، قیمت این دستگاه حدود 3 تا 6 میلیون تومان است.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر میزان توزیع شکلات‌ها و آدامس‌های الکلی در کشور، گفت: در کشورهای دیگر، شکلات‌ها و آدامس‌هایی حاوی نوعی مشروبات تولید می‌شود که نمونه‌هایی از آن در داخل کشور مشاهده شده است.

دبیر علمی همایش سوءمصرف الکل گفت: این موارد از طریق افرادی که به خارج سفر کرده‌اند به صورت سوغاتی وارد کشور شده و می‌توان به یقین گفت که ورود آنها فاقد سازماندهی و به صورت بسیار محدود بوده است.

وی متانول را بسیار خطرناکتر از اتانول معرفی کرد و در مورد تفاوت‌های آنها گفت: اتانول میزان سم آن کمتر است و در بهداشت و درمان و فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی به کار می‌رود، اما متانول هیچ مورد اثری ندارد و یک محصول سمی صرف است که موجب مرگ و کوری افراد می‌شود.

سلطانی تأکید کرد: الکل صنعتی هیچ‌گونه مصرف خوراکی ندارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: