کد خبر: ۴۵۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۵ - ۰۹ دی ۱۳۹۳ - 2014December 30
عضو هیات مدیره انجمن نفرولوژی کشور درگفتگو با شفاآنلاین :
شفاآنلاین- عضوهیات مدیره انجمن نفرولوژی کشور گفت: شناسایی بیماران کلیوی باید دردستور کار ویژه خانه های بهداشت و پزشک خانواده در تمام کشور قرارگیرد.

دکتر ایرج نجفی متخصص بیماری های کلیوی در گفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین ضمن بیان این مطلب اظهار کرد:شناسایی بیماران کلیوی مانند سایر بیماری ها باید در دستور کار دایمی خانه های بهداشت وپزشکان خانواده قرارگیرد تا بتوان ازاین طریق بیماران کلیوی را به راحتی پیدا و درمان کرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران نقش رسانه ها و مطبوعات را در این امر بسیار تاثیرگذار دانست و بیان کرد: نباید تبلیغاتی برای نوشابه های خطرناک و سیگار صورت گیرد و به طورمرتب باید پیام های بهداشتی مانند، ورزش، کمتر غذاخوردن ورعایت رژیم مناسب به افراد داده شود تا مردم به جای استفاده از نمک، چربی و گوشت وامثالهم از سبزیجات وغذاهای سالم تر استفاده کنند.

رئیس بخش نفرولوژی بیمارستان دکترشریعتی تهران ادامه داد: باید شرایط مناسب اقتصادی،اجتماعی و رفاهی ایجاد شود تا افراد بتوانند به سلامت خود رسیدگی کنند وزمانی برای استراحت و ورزش داشته باشند .همچنین کمترازغذاهای فست فود استفاده کنند.

متخصص بیماری های کلیوی افزود: اگر قرار باشد افراد به دلیل فشار های کاری و نداری غذای ناسالم بخورند و ورزش نکنند هر چقدر هم که وزارت بهداشت به تبلیغات وکار در این زمینه بپردازد کاری از دستش ساخته نیست.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: