کد خبر: ۴۵۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۰۸ دی ۱۳۹۳ - 2014December 29
شفاآنلاین-رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یکی از مهمترین عوامل اقتدار در دنیای امروز را تولید علم و فناوری دانست و تأکید کرد: علوم پزشکی در این رابطه در کشور پیشرو است.
به گزارش شفا آنلاین،علی‌اصغر پیوندی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پانزدهمین جشنواره پژوهشی ابوریحان بیرونی گفت: یکی از مهمترین عوامل اقتدار در دنیای امروز تولید علم و فناوری به شمار می‌رود و این مهم از مسیر پژوهش و نوآوری می‌گذرد.

وی ادامه داد: از این منظر سرمایه‌گذاری در حوزه پژوهش ضامن استقلال و توسعه ایران اسلامی است و بر اساس شواهد موجود با وجود سرمایه‌گذاری اندک و محدودیت‌های بسیار علوم پزشکی بخش پیشرو در توسعه تحقیقات و فناوری در کشور بوده است.

پیوندی ادامه داد: در این میان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به همت استادان باتجربه، دانشمندان فرهیخته و محققان جوان با انگیزه سهمی قابل توجه و نقشی ممتاز و تأثیرگذار داشته است.

وی به برگزاری جشنواره پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که پانزدهمین دوره خود را پشت سر می‌گذارد اشاره کرد و گفت: این جشنواره از این دوره به نام ابوریحان بیرونی دانشمند پرآوازه ایرانی زینت یافته و فرصتی برای تجلیل از محققان برتر، مرور و ارزیابی قابلیت‌ها و دستاوردهای پژوهشی و بازنگری سیاست‌ها در جهت توسعه کیفی و کمی دانشگاه در حوزه پژوهش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطر نشان کرد: در این مجال بر ضرورت ارتقاء فرهنگ همکاری‌های پژوهشی به منظور استفاده بهینه از امکانات و ظرفیت‌های موجود و هم‌افزایی قابلیت‌ها، توسعه منابع و تجهیزات پژوهشی به ویژه در جهت دسترسی فراگیر به فناوری‌های پیشرفته، تمرکز دروس‌ آموزشی و مراکز تحقیقاتی در مأموریت‌های مشخص پژوهشی در قالب طرح‌های کلان بلندمدت، همگرایی علوم پایه و بالینی برای ارتقاء کیفیت خدمات و تولید محصولات دانش بنیان در جهت رفع نیازهای سلامت و نیز تلاش برای تبیین و تعمیق رویکرد پژوهش‌محور، عالمانه و مبتنی بر شواهد در تمامی شئون نظام سیاست‌گذاری و مدیریت دانشگاهی به عنوان اهم سیاست‌های دانشگاه در حوزه پژوهش تأکید می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین از دستاوردهای ارزنده خانواده پژوهشی دانشگاه اعم از اعضای هیأت علمی و پژوهشگران در گروه‌های آموزشی، پژوهشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی، مدیران و سیاست‌گذاران حوزه پژوهش و دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره قدردانی می‌کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: