کد خبر: ۴۵۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۱ - ۰۹ دی ۱۳۹۳ - 2014December 30
عضو هیئت مدیره جامعه متخصصین داخلی ایران در گفتگو با شفا آنلاین تشریح کرد:
شفا آنلاین- عضو هیئت مدیره جامعه متخصصین داخلی ایران با تاکید بر جدی گرفتن سرگیجه، هشدار داد: سرگیجه می تواند تظاهرات اولیه ای از میگرن یا تشنج و سایر بیماری ها داشته باشد.

دکتر کیوان الچیان در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: سرگیجه علل گوناگونی دارد، حال آنکه گاهی افراد گیجی را با سرگیجه اشتباه می گیرند.

وی ادامه داد: در واقع هنگام برخاستن و ایجاد حالت سبک سری، سیاهی رفتن چشم ها و غش کردن از علائم گیجی به شمار می روند حال آن که اگر این موارد همراه با دَوران اشیاء به دور سر یا برعکس باشد نیز سر گیجه تلقی می شود.

متخصص داخلی تصریح کرد: در واقع بسیاری از افراد به دنبال بیماری های عصبی مانند نوروپاتی،پارکینسون و اختلالات در مخچه دچار سرگیجه می شوند.

وی تأکید کرد: به طور معمول سرگیجه به دنبال اختلال سیستم شنیداری گوش است، در واقع اگر هر گونه اختلال در کارکرد سیستم شنیداری در رشته های عصبی و سیستم اعصاب مرکزی در ارتباط با گوش اتفاق بیافتد زمینه سر گیجه را فراهم می کند.

الچیان افزود: برخی افراد بر این باروند که کم خونی عامل سرگیجه اشان است در حالی که کم خونی سرگیجه نمی آورد بلکه گیجی می آورد.

وی هشدار داد: سر گیجه می تواند ناشی از عفونت یا تومورهای گوش یا مغز باشد، در هر صورت هرگونه سر گیجه و گیجی و احساس سبک سری را باید جدی گرفت زیرا به طور معول ناشی از علائم گوناگونی هستند.

به گفته بازرس انجمن تخصصی طب اورژانس، برخی افراد به دنبال فشارخون؛ افت قندخون؛ کم خونی؛ افرادی که تند تند نفس می کشند، خانم ها در زمان قاعدگی و... دچار سرگیجه می شوند بنابراین سرگیجه یک علامت است که باید جدی گرفته و به پزشک نیز مراجعه شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: