کد خبر: ۴۵۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۰۷ دی ۱۳۹۳ - 2014December 28
معاون سازمان تامین اجتماعی :
شفاآنلاین- معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی گفت: ماهانه 2هزار و 300 میلیارد تومان به صورت نقد بابت مقرری به مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی پرداخت می شود و باید منابع نقدی مورد نیاز برای پرداخت مستمری ها فراهم شود.
به گزارش شفا آنلاین،«محمد حسن زدا» در نشست تشکل ها و نهادهای کارفرمایی افزود: باید تلاش کنیم تا از ایجاد تعهدات جدید دولت نسبت به سازمان تامین اجتماعی جلوگیری شود زیرا درآمد تعهدی پاسخگوی هزینه های نقدی این سازمان نخواهد بود.

وی اظهار داشت: برای تامین منافع سازمان تامین اجتماعی، برنامه ششم توسعه را با دقت پیگیری می کنیم و برای حفظ حقوق و منافع بیمه شدگان پیشنهادات مختلفی ارایه کرده ایم.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی گفت: کسری 5 هزار میلیارد تومانی بودجه سال 92 با همکاری کارفرمایان و از محل حق بیمه های پرداخت شده به سازمان تامین اجتماعی تامین شد.

زدا افزود: مفاصاحساب کارگاه های فاقد بدهی یک روزه صادر می شود و کارگاه های دارای بدهی نیز باید در یک روز تعیین تکلیف شوند.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: تمامی مخاطبان سازمان باید بتوانند به بخشنامه های این سازمان دسترسی داشته باشند.

وی گفت: تعامل با شرکای اجتماعی از مواردی است که برای تامین اجتماعی حایز اهمیت بوده و ارتباط با آنها به درستی در حال پیگیری است.

زدا تصریح کرد: طی ماه های اخیر مشکلات کارگران نی بر و نساجی و مسایلی که از 20 سال گذشته باقی مانده و لاینحل بود، برطرف شد.

مدیرکل درآمد حق بیمه سازمان تامین اجتماعی نیز گفت: سازمان تامین اجتماعی طی ماه های اخیر اقدامات موثری انجام داده اما هنوز نیاز به تلاش بیشتری داریم تا نواقصی که در سازمان وجود دارد را رفع کنیم.

«مهرداد قریب» افزود: ابتدا باید مشکلات را شناسایی کرده وسپس به دنبال راهکار مناسب برای حل آن باشیم.

وی با بیان اینکه بعضی از بخشنامه های سازمان نیاز به بازنگری و به روز رسانی دارد، اظهار داشت: دستور العمل بازرسی دفاتر قانونی مورد بازنگری قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: تعداد هیات های بدوی رسیدگی به مطالبات از 8 به 12 هیات رسیده و در استان هایی که هیات تجدید نظر نداشتند نیز این هیات ایجاد شده و در آینده نزدیک مدت زمان رسیدگی به شکایات را به حدود یک ماه می رسانیم.

مدیر کل درآمد حق بیمه سازمان تامین اجتماعی گفت: با استفاده از فناوری های جدید و ارایه خدمات غیر حضوری در شعب، بار مراجعات به شعبه ها کاهش پیدا کرده و تکریم ارباب رجوع بهتر از گذشته انجام می شود.

مدیر کل امور فنی مستمری های سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه به بیان توضیحاتی در رابطه با تغییرات اخیر در نحوه استفاده کارگران از مزایای ماده 10 قانون بازسازی و نوسازی صنایع پرداخت و اظهار داشت: در این قانون نوعی بازنشستگی پیش از موعد برای کارگران صنایع پیش بینی شده است که بار مالی ناشی از آن بایستی به صورت مشترک توسط کارفرما و دولت تامین شود.

«منصور آتشی» ادامه داد: طی سالهای اخیر از سوی دولت بودجه ای برای اجرای این قانون لحاظ نشده بود و بر همین اساس نیز اجرای این قانون برای سازمان تأمین اجتماعی امکان پذیر نبود. با توجه به درخواست برخی کارفرمایان مبنی بر پذیرش کامل بار مالی اجرای این قانون پیگیری هایی از سوی سازمان تأمین اجتماعی انجام گرفت و مراحل قانونی برای اجرای این پیشنهاد انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه ماده 10 قانون نوسازی صنایع، اجباری برای کارفرمایان مبنی بر بازنشستگی پیش از موعد کارگران ایجاد نکرده است، اظهار داشت: کارفرمایان می توانند در صورت تمایل با تقبل کامل بار مالی مربوطه امکان استفاده کارگران از مزایای بازنشستگی پیش از موعد را فراهم کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: