کد خبر: ۴۵۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۰۴ دی ۱۳۹۳ - 2014December 25
شفا آنلاین:80 درصد بیماران قلبی ترجیح می دهند از روش اینترونشنال استفاده کنند که دارای درد و عارضه کمتری می باشد.
به گزارش شفا آنلاین، هشتمین سمپوزیوم سالیانه اینترونشنال در بیمارستان شهید رجایی قلب برگزار شد که طی سخنرانی دکتر حسن فضلی متخصص قلب و عروق گفت: در درمان بیماریهای قلبی دو روش وجود دارد که جراحی باز و اینترونشنال می باشد. 
در روش اینترونشنال باز کردن رگ‌های قلبی و عروقی کرونر است، که امروزه حدود 80 درصد از این روش استفاده می کنند که 20 درصد از آن‌ها را از جراحی باز انجام می دهند همچنین روز به روز از مداخلات جراحی باز کاسته می شود و از روش اینترونشال استفاده می کنند. 

وی ادامه داد:یک باور نادرستی که در بین مردم وجود دارد این است که این روش را به عنوان جراحی قلمداد می کنند، در صورتی که مداخله جراحی نیست بلکه یک روش بسیار آسان بدون درد و عارضه و یا عمل باز می باشد و حتی فواید اقتصادی نیز دارد، چون تعداد زمانی که در بیمارستان بستری می شود همراه خدمات و سرویس‌هایی که ارائه می شود کمتر از جراحی می باشد. 

وی ادامه داد: با این اوصاف این روش هم هزینه کمتری برای بیمار، برای پزشک و بیمارستان و هم برای نظام سلامت هر کشوری به صرفه می باشد. 

دکتر فضلی، در مورد آشنایی و پذیرش مردم از این روش گفت: در واقع کشور ما و بیماران به سمتی می روند که از روش‌های کم عارضه‌تر و ساده‌تر استفاده کنند. لذا مقبولیت این روش بیماران خیلی بهتر از جراحی است چون زمانی که به بیمار گفته می شود باید جراحی شوید دچار استرس و نگرانی می شود.

دکتر مریم مهرپویا متخصص قلب و عروق، گفت: از طریق این روش(اینترونشنال) به درمان بیماران می پردازند که درمان‌های غیر دارویی می باشد که گذاشتن استنت در داخل عروق کرونر می باشد.در این روش عروق کامل بیمار باز می شود بدون اینکه جراحی قلب بر بیمار تحمیل شود.
  
در ادامه دکتر افسانه محمدی متخصص قلب و عروق گفت: در این روش اینترونشنال، بیمارانی که از این روش استفاده می کنند تحت آنژیوپلاستی هستند که در این روش به کمک بالن رگ‌ها باز می شوند و بیمارانی که دچار سکته قلبی و انسداد قلبی می شوند از این روش استفاده می کنند، در این روش بیمار فقط یک شب بستری می شود و نیازی به بستری شدن ندارد همچنین بیمار کاملا هوشیار است و بیهوش نمی شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: