کد خبر: ۴۵۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۵ - ۰۴ دی ۱۳۹۳ - 2014December 25
متخصص پوست و مو در گفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین درخواست کرد:
شفاآنلاین- بازرس انجمن متخصصین پوست و مو درباره عواقب جدی دخالت افراد غیرمتخصص، آرایشگران و کارکنان شرکت های دارویی و آرایشی و پزشکان غیر متخصص پوست هشدارداد وخواستار دخالت جدی وفوری دستگاههای مربوطه دراین باره شد.

دکتر سید حسن اعتمادزاده متخصص پوست و مو در گفتوگوی اختصاصی با شفاآنلاین درباره دخالت افراد غیر متخصص در رشته پوست و مو اظهار کرد: فردی که تخصص ندارد بدون اینکه از عوارض دارویی باخبر باشد آنها را تجویز می کند و موجب به خطر انداختن سلامت بیمار می شود.

به همین خاطر درحال حاضر به طورمرتب شاهد بروز عوارض اینگونه تجویزهای غلط هستیم.

بازرس انجمن متخصصین پوست و مو تاکید کرد: اغلب کسانی که به رشته پوست و مو گرایش پیدا کرده اند جزء شاگردان ممتاز دانشگاه بوده اند. معمولا هم فردی که این رشته را انتخاب می کند با علاقه وارد آن می شود و حداقل چیزی حدود 5 هزار بیماری را با جزئیاتش یاد میگیرد.

وی افزود: آش به قدری شور شده است که در حال حاضر آرایشگران نیز برای خودشان حقی قائل شده اند و طبق اطلاعاتی که داریم از دستگاه های لیزر در آریشگاه هایشان استفاده می کنند.

دکتر اعتمادزاده همچنین بیان کرد: برخی شرکت ها نیز از مشاوران پوست و مو استفاده می کنند که این افراد دارای دیپلم ویا درنهایت لیسانس غیر مرتبط با علوم پزشکی هستند و تنها یکسری اطلاعات درباره کرم ها را آموخته اند که آنهم درراستای تامین اهداف اقتصادی شرکت هاست.

متخصص پوست و مو اضافه کرد: برخی از دستگاه های لیزری که در سال های اخیر وارد شده اند شبه لیزرهستند که در آرایشگاه ها برای کار اپلاسیون مورد استفاده قرار میگیرند.

وی افزود: زمانی که اسم لیزر بر روی این دستگاه گذاشته می شود و افراد ازنتیجه و آن سرخورده می شوند موجب بی اعتمادی آنها به دستگاه های لیزر واقعی و حتی افراد متخصص می شود.

دکتر اعتماد زاده با بیان اینکه برخی از افراد با استفاده ازعناوینی که از لحاظ قانونی مجهول است موجب گمراهی بیمار می شوند تصریح کرد: افرادی که پزشک عمومی هستند و تخصصی هم ندارند می توانند درتابلوهای خود بنویسند پزشک عمومی و در زیر آن رشته های تخصصی را بدون درج عنوان  متخصص بنویسند.

وی اظهار کرد: درحال حاضر بخش قابل توجهی از پرونده های سازمان نظام پزشکی و پزشک قانونی مربوط به شکایت بیماران از افراد غیر متخصص پوست است که اکثر علت آن هم نادانی است.

متخصص پوست و مو با اشاره به اینکه باید به طروقطع نظارتی جدی بر این امور وجود داشته باشد گفت: بازار اشباع شده است از دستگاه های لیزر و شبه لیزر درجه دو و همچنین از داروهایی که متاسفانه از کیفیت لازم برخوردار نیستند که تمام اینها موجب به خطر انداختن جان بیمار می شوند.

بازرس  انجمن متخصصین پوست و مو درباره انتظاری که از وزارت بهداشت و نظام پزشکی دراین خصوص وجود دارد نیز خاطرنشان کرد: ما از وزارت بهداشت و نظام پزشکی انتظار داریم به قانون عمل کنند و بر روی اینگونه اعمال نظارت دقیق داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر نظارتی وجود داشت اینقدر با تابلوها و مهر های مجهول با عنوان عضو جامعه متخصصین پوست ویا عناوینی چون مختص پوست،مخصوص پوست و غیره روبه رو نبودیم.

دکتر اعتمادزاده اضافه کرد: درحال حاضر حقوق بیماران مورد بی توجهی قرار گرفته است درحالی که بیمار حق دارد بداند کجا می رود و چه دارویی مصرف می کند و آیا پزشک معالجش دارای تخصص است یا خیر. اما متاسفانه بر روی هیچکدام از اینها نظارتی وجود ندارد و ادامه این روند موجب بی اعتمادی افراد به نظام سلامت کشور خواهد شد.

وی همچنین بیان کرد: می توان برای پزشکانی که قصور کرده اند مجازتی را درنظر گرفت اما گاهی اوقات طبابت غلط غیر متخصصین مشکلاتی را برای بیماران به وجود آورده که غیر قابل جبران بوده است و افراد را تا آخرعمر دچار مشکل کرده است.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
1
0
اکثر بیماران باسواد بوده و با انتخاب و اگاهی کامل به پزشک مراجعه میکنند. مخصوصا در شهرهای کوچک.
مشکل شما دوستان عزیز فقط درامد هست نه دلسوزی به مردم.
متتخصصین پوست به خاطر مراجعین زیادی که به مطبهای خود دارند ، چگونه میخواهند روزی 7-8 نفر را لیزر هم بکنند؟!!!
علی رضا
|
UNITED STATES
|
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
0
0
شما متخصصین محترم پوست بفرمایید کجای آموزشتان بحث زیبایی در کریکولوم آموزشی متخصصین پوست است؟ این آمار و ارقام هوایی را از کجا بیان می کنید؟ مشکل فقط در موارد اعمالی است که درآمد مالی بیشتری دارد وگرنه شما دلتون برای مردم نسوخته چطور وقتی پزشک عمومی گال و شپش و قارچ و.. درمان می کند دخالت در کار شما نیست و اعتراضی هم ندارید اما اگر کار زییایی می کند اعتراض می کنید. مقوله زیبایی اصلا ربطی به رشته تخصصی شما ندارد در همه جای دنیا از جمله اروپا و کانادا و حتی امرسکا پزشک با گذران دوره می تواند مبادرت به کار زیبایی کند حتی ژل بوتاکس را در بعضی از کشور ها نرس و تکنسین انجام می دهد ، بعد شما چرا پزشکان عمومی را در کنگره ها و همایش های پوست راه نمی دهید؟ این کار واقعا در سان جامعه پزشکی است؟ پیشنهاد می کنم به جای پرداختن به امور زیبایی مردم بدوا دو واحد اخلاق پزشکی پاس کنید ضمنا پزشک عمومی طبق قانون می تواند سه رشته تخصصی را در تابلوی خود درج کند و که پوست هم یکی از آنهاست .
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: