کد خبر: ۴۵۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۰۴ دی ۱۳۹۳ - 2014December 25
وزير بهداشت:
شفاآنلاین-وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: رضایتمندی مردم ، بزرگترین دستاورد طرح تحول نظام سلامت است.

به گزارش شفاآنلاین،دکتر هاشمی امروز در بازدید از بیمارستان در دست ساخت 200 تختخوابی رازی بیرجند افزود: تاکنون 3 مرحله از طرح تحول نظام سلامت در کشور اجرا شد که با عرضه خدمات پزشکی و بیمارستانی به مردم ، رضایتمندی نسبی ملت ایران تحقق یافته است.
وی برنامه 6 ماه آینده طرح تحول نظام سلامت کشور را توجه به حوزه نظارت بر فعالیت های پزشکی و بیمارستانی دانست.
وزیر بهداشت همچنین با اشاره به وجود 3 میلیون زوج نابارور در کشور گفت: در این زمینه و برای محقق شدن فرمایش های رهبر معظم انقلاب برای افزایش جمعیت ، طرح های مختلفی ارائه شد ، اما هنوز اعتبار مورد نیاز تأمین نشد که امیدواریم در بودجه 94 ، مجلس منابع پایداری برای این بخش از درمان مردم کشور اختصاص دهد.
دکتر هاشمی درباره وضع اورژانس جاده ای کشور هم افزود: اورژانس جاده ای کشور تا شرایط خوب ، فاصله زیادی دارد که در این بخش به حداقل 10 هزار نیرو ، 3 هزار آمبولانس ، 45 پایگاه هوایی و تعدادی آمبولانس هوایی ، دید در شب و مه و دریایی نیازمندیم که امیدواریم با تصویب طرح تعرفه گذاری و عوارض برای کالاهای آسیب رسان در مجلس ، اعتبار مورد نیاز این تجهیزات تأمین شود.
وی همچنین موازی کاری بخش بهداشت و درمان کشور و هلال احمر در پوشش حوادث جاده ای را از مشکلاتی دانست که می توان با واگذاری فعالیت های این بخش به یک نهاد در اختصاص اعتبارات صرفه جویی کرد.
وزیر بهداشت همچنین پیش بینی کرد بیمارستان رازی بیرجند که ساخت آن از سال 84 آغاز شد و تا دهه فجر سال آینده به بهره برداری برسد.


واحد مرکزی خبر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: