کد خبر: ۴۵۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۰ - ۰۶ دی ۱۳۹۳ - 2014December 27
نائب رئیس انجمن علمی شنوایی شناسایی ایران در گفتگو با شفا آنلاین خبر داد:
شفا آنلاین- نائب رئیس انجمن علمی شنوایی شناسایی ایران شایع ترین نوع بدشنوایی را آمبلیودی یا تنبلی گوش دانست که 4 تا 5 درصد کودکان مدرسه ای نیز به آن مبتلا هستند.

دکتر سعید ملایری در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: در این اختلال عملکرد یکی از گوش ها نسبت به گوش دیگر ضعیف تر است، اما مانند تنبلی چشم در صورت تشخیص بهنگام طی یک دوره 3 ماهه در کلینیک های شنوایی سنجی قابل درمان است.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه در حال حاضر غربالگری تنبلی گوش در مدارس اجرا نمی شود؛ از این رو خانواده ها در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر در فرزند خود؛ برای ارزیابی و تشخیص اختلال بدشنوایی به متخصص شنوایی شناس  مراجعه نمایند.

حواس پرتی و کم توجهی- با صدای بلند صحبت کردن- صدای تلویزیون را زیاد کردن- مشکل در انجام دستورات پشت سر هم- حساسیت شنوایی به صداهای خاص- فعالیت بیش از اندازه و پر جنب و جوش در محیط های شلوغ و توجه بیش از اندازه به برنامه مورد علاقه خود به نحوی که هنگام صدا زدن نام کودک متوجه نمی شود که این مورد بسیار رایج است.

وی گفت : در واقع سازمان های دست اندر کار در نظام سلامت و آموزش کشور نظیر وزارت بهداشت؛ سازمان بهزیستی و آموزش و پرورش در این راستا باید برنامه های مدونی برای تشخیص و درمان اختلال تنبلی گوش مورد توجه قرار دهند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: