کد خبر: ۴۵۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۵ - ۰۱ دی ۱۳۹۳ - 2014December 22
شفا آنلاين-به تازگي مشخص شده است که خلبانان و مهمانداران با خطر سرطان کشنده پوست مواجهند، زيرا در معرض اشعه خورشيد قرار مي گيرند که به ميزان اشعه دستگاه برنزه کردن پوست است.

به گزارش شفا آنلاين،خلبان هايي که در ارتفاع ۳۰هزار فوت پرواز مي کنند به اندازه ۲۰دقيقه در معرض اشعه‌اي همانند برنزه کردن پوست قرار مي گيرند. اين ميزان در صورت پرواز کردن در ارتفاع بيشتر از ابر و هنگام بارش برف مي تواند اشعه ماوراي بنفش را انعکاس دهد.


به نقل از سايت «هلث نيوز»، علت اين خطر نداشتن محافظ کامل شيشه هواپيما در مقابل اشعه خورشيد است. اشعه uv-A مي تواند به سلول هاي دي ان اي آسيب برساند و ملانوما (نوعي سرطان کشنده پوست) ايجاد کند. علاوه بر آن خلبان ها در معرض خطر بالاي تابش اشعه کيهاني، تابش گاما و ذرات ريز اتمي قرار مي گيرند.

محققان طي تحقيقي، ميزان اشعه uv در هنگام پرواز را اندازه گيري و با ميزان اشعه دستگاه برنزه کننده مقايسه کردند. موج کوتاه اشعه ماوراي بنفش uv-B نمي تواند به راحتي از شيشه پنجره ها عبور کند، اما هر دوي اين اشعه ها مي تواند باعث پيري پوست و سرطان پوست شود. تحقيقات نشان مي دهد، در مقايسه با جمعيت به طور کلي، خلبانان و کادر پرواز، ۲برابر بيشتر در معرض خطر ملانوما قرار دارند. بنابراين به افراد شاغل در اين حرفه ها توصيه مي شود به طور منظم از کرم ضدآفتاب استفاده و هر چند بار يک مرتبه براي معاينه پوست به متخصص مراجعه کنند.







نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: