کد خبر: ۴۴۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۰ - ۰۱ دی ۱۳۹۳ - 2014December 22
معاون وزیر کار اعلام کرد؛
شفاآنلاین-معاون روابط کار وزارت کار با اعلام اینکه بازرسان کار به دنبال جریمه کارفرمایان نیستند گفت: پوشش بیمه بیکاری برای کاهش دغدغه فرد بیکار، افزایش یافته است.
به گزارش شفاآنلاین،سیدحسن هفده تن با تاکید بر استقرار نظام جامع تامین اجتماعی گفت: خوشبختانه دولت تدبیر و امید اولین ستون نظام جامع تامین اجتماعی که سیستم درمان و سلامت است را ایجاد کرده و یکی از مولفه های اصلی این نظام جامع، ایجاد سیستم بیمه بیکاری است.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه با بیان اینکه پرداخت بیمه بیکاری به منظور حفظ ارزش ها و کرامت نیروی کار است اظهارداشت: ما ضریب پوشش بیمه بیکاری را بالا بردیم که فرد برای مدتی دغدغه نداشته باشد و بلافاصله فرایند اشتغال مجدد او را پیگیری می کنیم.

وی افزود: بیکاری تبعات بسیار زیانبار و پُرهزینه ای برای جامعه دارد چرا که انسان بیکار بی هویت است و بسیاری از نابهنجاری های جامعه نیز ناشی از بیکاری است.

هفده تن با ابراز امیدواری از اجرایی شدن زمینه های نظام جامع تامین اجتماعی در کشور گفت: امیدوارم تا زمان پایان این دولت دفترچه های تامین اجتماعی مثل اوراق بهادار شوند و هیچ کس برای کارهای درمانی چیزی به مراکز درمانی پرداخت نکند.‬

این مقام مسئول در وزارت کار شاخص های کاهش حوادث ناشی از کار، کاهش حوادث منجر به فوت و کاهش نقص عضو و قطع عضو را 3 شاخص مهم روابط کار دانست و افزود: در حال حاضر بازرس کار به دنبال جریمه کارفرما نیست، بلکه در کنار او قرار گرفته تا محیط کار را ایمن کند.

معاون وزیر کار گفت: در شرایط حاضر، باید تولید داخلی را تقویت کنیم و برای نیل به این منظور بالا بردن قدرت خرید مردم ضروری به نظر می رسد.

وی همچنین از توانمندسازی نیروی کار به عنوان یکی از مولفه های اقتصادی مقاومتی یاد کرد و افزود: همکاری و هم اندیشی استان ها برای به فعلیت در آوردن ظرفیت های بالقوه تمام استان های کشور ضروری است.‬

هفده تن با انتقاد از جزیره ای عمل کردن بخش های مختلف دولت، از تمام دستگاه های زیربط خواست تا همکاری بیشتری با همدیگر داشته باشند و گفت: امروز همه ما در دولت تدبیر و امید کنار هم قرار گرفتیم تا ایرانی پیروز داشته باشیم.‬


مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: