کد خبر: ۴۴۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 19
شفاآنلاین :رییس انستیتو پاستور ایران ایجاد اشتغال دانش بنیان را از برنامه های کشور برشمرد و گفت : تنها راه کشور در شرایط کنونی صادرات محصولات دانش بینان است.

به گزارش شفاآنلاین « مصطفی قانعی»  در آیین بهره برداری پنج پروژه تحقیقانی ، آموزشی و پژوهشی انستیتو پاستورشمال واقع در شهرستان آمل افزود : محصولات دانش بینان بسیار با اهمیت و ارزشمند است که باید برای تحقق این مهم تلاش جدی صورت گیرد.

وی اظهار داشت : در حال حاضر 30 شرکت دانش بینان در سراسر کشور وجود دارد که تا پایان سال جاری این تعداد نیز افزایش می یابد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین 14 آزمایشگاه در انستیتو پاستورایران دایر است که امروز یکی از آنها در آمل راه اندازی می شود.

رییس انستیتو پاستور ایران یادآور شد : یکی از رسالت های این مرکز این است که نگذارد کسی مریض شود که تحقق این مهم بخشی با آموزش همگانی و بخشی دیگر با تهیه واکسن توسط این انستیتو صورت می گیرد.

قانعی یادآور شد : بخش بعدی فعالیت این مرکز تشخیص زود رس بیماریهاست ، بیماری های نوپدید و باز پدید نیز می باشد که این مجموعه در زمینه های مختلف از جمله در این زمینه فعالیت می کند.

وی با بیان این که تصادفات رانندگی ، سکته ها و سرطان ها به ترتیب بیشترین آمار مرگ و میر در کشور را به خود اختصاص می دهد ،گفت : پیامدهای یک بیماری را نباید دست کم گرفت زیرا هنگامی که بیماری طاعون در کشور هند آمد علاوه بر مشکلات جانبی ذیربط ، اقتصاد آن را به عقب انداخت به همین خاطر پیشگیری یکی از رسالت های ماست.

وی به مصرف همه نوع غذا توسط مردم در همه ساعت اشاره و تاکید کرد : اگر سالم بودن غذا درست بشود به طور قطع همه امراض در کشور پیشگیری می شود.

قانعی ادامه داد : بنابراین وجود یک مجموعه انستیتو پاستور در شمال که اشتغال ایجاد می کند، امنیت غذایی را تامین می کند ،تشخیص به موقع بیماری ها را می دهد و صادرات دانش بنیان را آغاز می کند برکتی بسیاری بزرگی است که امید است روز به روز شکوفاتر شود.

در این آیین، پنج پروژه آزمایشگاه سموم و آلاینده های غذایی ، آزمایشگاه تشخیص ملکولی بیماری های عفونی ، سایت تولید کیت های تشخیصی محصولات حلال و حرام و تقلبات غذایی و آزمایشگاه سل و آزمایشگاه بیوشیمی با صرف 25 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: