کد خبر: ۴۴۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۶ - ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 18
دکتر سیدتقی نوربخش تأکید کرد:
شفاآنلاین-مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به گستردگی خدمات و اهمیت فراوان خدمات این سازمان در جامعه گفت: سازمان تأمین اجتماعی به طور کامل از مسائل و مشکلات گذشته عبور کرده و به مسیر اصلی فعالیت خود بازگشته است. زمانی این سازمان در مرکز منازعات هر سه قوه بود اما در حال حاضر تمامی دغدغه و برنامه مدیران و همچنین خواسته های شرکای اجتماعی ما بهبود خدمات و افزایش رضایتمندی مردم است.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر سیدتقی نوربخش در همایش سراسری مدیران کل سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: به دلیل مشکلات و تنگناهای اقتصادی و اجتماعی برخی مطالبات از سازمان تأمین اجتماعی بوجود می‌آید و مدیریت این شرایط در استانها با توجه به محدودیتهای سازمان با حساسیت‌های خاصی همراه است.

وی پایداری منابع و ارتقاء امنیت اجتماعی را مهمترین مأموریتهای سازمان تأمین اجتماعی ذکر کرد و ادامه داد: بخش اصلی منابع سازمان تأمین اجتماعی از محل وصول حق بیمه تأمین می‌شود و در حال حاضر در وضعیت تعادل مالی قرار داریم و با فعالیت صحیح بنگاه‌های اقتصادی تحت مالکیت سازمان برای انتقال سود در راستای خدمت رسانی مطلوب به بیمه‌شدگان تلاش می‌کنیم.

دکتر نوربخش فعالیت حوزه سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی را مطلوب و پشتیبان این سازمان توصیف کرد و گفت: به دلیل مدیریت صحیح در شستا و هماهنگی و همراهی این مجموعه بزرگ اقتصادی با سازمان تأمین اجتماعی، دریافت سود از محل سرمایه‌گذاری‌ها به خوبی انجام می‌شود و این امر باعث بهبود قابل ملاحظه فعالیت سازمان و ارتقاء رضایتمندی بیمه شدگان شده است.

 وی شرایط فعلی حوزه درمان سازمان تأمین اجتماعی را نیز متفاوت از سال گذشته دانست و اظهار داشت: ارزش دفترچه های بیمه تأمین اجتماعی قابل مقایسه با سال قبل نیست و فرانشیز نیز از 10 درصد به 6 و 3 درصد کاهش یافته و پرداخت از جیب مردم نیز کاهش قابل ملاحظه‌ای یافته است.

دکتر نوربخش با اشاره به راهبرد دولت تدبیر و امید در اولویت بخشی به سلامت و رفاه اجتماعی اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی نیز در این رابطه منابع قابل توجهی را تخصیص داده و در رابطه با اصلاح تعرفه‌ها و مقابله با پدیده زیرمیزی برای افزایش رضایت بیمه‌شدگان تلاش و همکاری داشته‌ایم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با شاره به وجوه اشتراک فعالیت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی گفت: برای هماهنگی و فعالیت صحیح در این حوزه از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی 6 بخشنامه صادر شده است که منجر به بهبود عملکرد مجموعه‌های تابعه این وزارتخانه در خدمت به جامعه هدف خواهد بود.

دکتر نوربخش برقراری ارتباط مناسب و هدفمند با نمایندگان مجلس شورای اسلامی را مورد تأکید قرار داد و افزود: تعامل صحیح مدیران تأمین اجتماعی در سراسر کشور با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تبیین مسائل مربوط به سازمان و انتقال دیدگاه‌های کارشناسی باعث می‌شود که نمایندگان مجلس بهترین تصمیم‌ها را برای فعالیت مطلوب سازمان اتخاذ کنند. مدیران اجرایی سازمان تأمین اجتماعی در استانها وظایف بسیار مهم و حساسی در این رابطه بر عهده دارند.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه‌های پایانی سال و تکلیف قانونی سازمان تأمین اجتماعی برای پرداخت‌های پایان سال، برنامه‌ریزی و تلاش بیشتر واحدهای اجرایی برای وصول به موقع و مناسب مطالبات را مورد تأکید قرار داد تا سازمان تأمین اجتماعی بتواند با ایفای تعهدات خود وارد سال 94 شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: